PARTNERZY PORTALU

Internet stał się najbardziej kasowym rynkiem reklamy

Internet stał się najbardziej kasowym rynkiem reklamy
fot.pixabay
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 14-09-2020 09:47

Internet stał się najbardziej kasowym rynkiem reklamy w drugim kwartale 2020 roku - informuje Polski Instytut Ekonomiczny. Wg PIE wzrost znaczenia reklamy w sieci kosztem tradycyjnych mediów jest zgodny z wieloletnim trendem, ale dotąd wysoki poziom utrzymywały wydatki na reklamę telewizyjną.

Jak wskazał PIE, wydatki na reklamę spadły w II kwartale 2020 r. o 28 proc. w relacji do II kw. 2019 r., a o 10,5 proc. w stosunku do I kw. br. Dane Publicis Media Group, na które powołują się analitycy Instytutu pokazują, że spadki nie ominęły mediów internetowych, choć w tym obszarze były one najmniejsze.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Internet stał się najbardziej kasowym rynkiem reklamy

  • ACTA 2 i podatek cyfrowy razem mogą całkowicie odmienić oblicze internetu jakiego znaliśmy 2020-09-15 14:33:09
    Niedługo to w ogóle może dojść do tego, że internet stanie się dla nas medium 3w1 za sprawą wdrożenia dyrektywy ACTA 2 i podatku cyfrowego. W ogóle Kodeks Cyfrowy jaki proponuje UE bardzo może namieszać w dotychczasowym internecie jakiego znaliśmy. Ale przejdźmy do meritum. Jak wyglądałby internet po dwóch kwestiach, które powyżej wskazałem? Otóż internet stałby się dla nas medium 3w1, a więc prasą, radiem i telewizją razem wziętymi - oznacza to, że my - internauci, będziemy jedynie biernymi odbiorcami treści wizualnych i audiowizualnych, co oznacza biernymi? Ano to, że będziemy mogli czegoś posłuchać, coś obejrzeć, coś przeczytać i to tyle - nie będziemy mieli za to możliwości komentowania, udostępniania, dzielenia się linkami - a więc nie będziemy czynnymi użytkownikami internetowego ekosystemu, nie będziemy mieć wpływu na zmieniające się oblicze internetu. Cenzura pod pozorem troski o prawa autorskie. Oczywiście tam, gdzie istnieją opcje, gdzie trzeba założyć konto to to wszystko pozostanie bez zmian, w końcu po coś lobbuje się za tym stylem pobierania aplikacji i/lub dodatkowo zakładania kont a za skorzystanie z usług by płacono bezgotówkowo - nie po to przecież te smartfony i wszechobecnie lokowane wi-fi powłaziły na rynek by odeszły w niepamięć, biznes i pazerni inwestorzy nie dopuścili, nie pozwoliliby na to. YouTube będzie w znaczącej mierze przeorany przez algorytmy czyszczące, pozostaną tylko kanały mające minimum 500 tysięcy subskrypcji. Co to oznacza? Że w gruncie rzeczy YouTube stanie się tubą propagandową korporacji, koncernów, mediów głównego nurtu, dużych firm, lobbingów - słowem wszyscy duzi będą się mogli promować i reklamować na platformie a my nic nie mamy do powiedzenia, treści będą nam ładowane z automatu, to znaczy to co będzie na YouTube dostępne( co pozostanie) to będzie można zobaczyć, a zobaczyć będzie można tylko filmy, które są udostępnione przez kanały mające minimum 500 tysięcy subskrypcji. Będzie zatem niebywałe pole do popisu dla politycznej poprawności, korporacje, koncerny, duże firmy, lobbingi będą nam prały mózgi w najlepsze, a my nic nie zrobimy( komentowanie zabronione, linkowanie też, udostępnianie także, lajkowanie tym bardziej). Znikną memy, pastisze, przeróbki, politycy zaś będą się mogli wybielić i dostać drugie życie w oczach opinii publicznej, gdyż znikną wpadki, gafy, kompromitujące filmiki, zdjęcia, piesków i kotków też nie zobaczymy. Jak będzie funkcjonować Google? - opisy pod linkami do konkretnych stron/artykułów będą poprzycinane, zdjęć/obrazów w Grafice nie będzie dostępnych. Co czeka Facebooka i Instagrama( Whatsappa i Messengera też, gdyż do nich należą)? Mogą nawet zniknąć z Europejskiego Obszaru Gospodarczego, gdyż nie mogąc zarabiać na tzw. gospodarce opartej o dane odczują straty przychodów, a to się im nie spodoba, bo przecież żyją z reklam oraz danych, które udostępniają im ludzie( robiąc to świadomie lub nie). Podatek cyfrowy jest po to by giganci rozliczali się z przychodów jakie uzyskują prowadząc swoje działalności na określonym terytorium. Na wdrożenie dyrektywy ACTA 2 Polska (tak jak i inne kraje członkowskie) ma czas do czerwca 2021. Z podatkiem cyfrowym to nic nie wiadomo, giganci wcale nie kwapiliby się do tego by z jakimkolwiek krajem dzielić się przychodami. W każdym bądź razie rok 2020 mógł być ostatnim rokiem wolnego internetu i niezależnego jakiego dotychczas znaliśmy. Jeszcze ta końcówka roku raczej zmian nie przyniesie zbytnich w funkcjonowaniu sieci, ale od 2021 roku zaczną się kroki w kierunku znacząco idących zmian na niekorzyść użytkowników/internautów, za to sprzyjające lobbingom, korporacjom, koncernom i wszelkim dużym graczom. Tak jak powiedziałem internet ulegnie takiej zmianie, że będzie przypominać jakiś twór, który zawierać w sobie będzie prasę, radio i telewizję. Obiektywizm, wolność, niezależność będzie ulatywała z sieci jak powietrze z balona. Człowiek zacznie się zastanawiać co jest lepsze? - mieć internet czy mieć telewizję( bo radio to się słucha bardziej dla muzyki, jeśli coś fajnego poleci) czy może nie mieć jednego a mieć drugie czy może nie mieć ani tego ani tego, bo prawdy, niezależności, niestronniczości i obiektywizmu coraz mniej będzie się można spodziewać. Na samodzielnie funkcjonujące radio i telewizję nie będzie co liczyć, te środki przekazu są kontrolowane przez państwo, jest przecież coś takiego jak KRRiT( Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji), to jest podstawowy regulator treści jakie mogą być przekazywane odbiorcom TV i Radia. Pozostanie tylko prasa, jakieś podziemie, które będzie drukować treści obiektywne, niestronnicze, niezależne, bo też trudno będzie znaleźć coś co się będzie nadawało do czytania.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!