PARTNERZY PORTALU

Jak zarabiać, wysyłając powiadomienia push ze swojej strony internetowej?

  • Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Gravitec
  • Dodano: 27-12-2019 06:53

Mówiąc o marketingu internetowym jako formie dotarcia do klientów, przeważnie mamy na myśli email marketing z wykorzystaniem poczty elektronicznej. Nie jest to jednak jedyny sposób komunikacji z grupą docelową w celu realizacji planów biznesowych. Powiadomienia push zyskują coraz większą popularność jako narzędzie do „natychmiastowej” interakcji z użytkownikami. Przy pomocy powiadomień push strona internetowa nie tylko informuje subskrybentów o aktualizacjach, ale także skłania użytkowników do powrotu. Tym sposobem media w rekordowym czasie zwiększają bazę subskrybentów o 150% i utrzymują jej wzrost (+ 20-30% miesięcznie) pomimo naturalnego odsetka rezygnacji z subskrypcji wysyłek.


W tym artykule zwrócimy szczególną uwagę na metody zarabiania pieniędzy za pomocą powiadomień push. Ta funkcja wciąż nie jest dobrze znana, chociaż wiele witryn już zarabia przy użyciu wysyłek push.

Przewagi powiadomień push
Główne zalety wysyłek push:

● Prosty proces subskrypcji jednym kliknięciem. Subskrybent nie musi pozostawiać swoich danych osobowych.

● Szybkie tworzenie i rozbudowa baz subskrybentów. Konwersja na subskrypcję stanowi ponad 15% średniego ruchu na stronie.

● Powiadomienia są wyświetlane na ekranach smartfonów, tabletów, komputerów stacjonarnych i laptopów we wszystkich otwartych oknach. Dlatego odsetek przeglądania wiadomości sięga 90–95%.

● CTR, czyli klikalność powiadomień web push różni się w zależności od rodzaju wysyłki (z tagami czy ogólne), formatu powiadomień push (duży czy standardowy obrazek, przyciski). Średnio CTR wynosi od 5 do 30%.

● ROI dla tego kanału marketingowego osiąga 2200%.

● Strony internetowe dzięki wysyłkom push zwiększają dzienny ruch o 5-25%.

Skonfigurować powiadomienia push na stronie można za darmo w ciągu 15-30 minut, korzystając z wyspecjalizowanych serwisów push.

Najlepsze rodzaje wysyłek dla mediów

Media internetowe chętnie wykorzystują powiadomienia push ze względu na częste aktualizacje wiadomości. Potrzebują informować swoich czytelników o nowościach częściej niż na przykład sklepy internetowe.

Dzisiaj nie trzeba każdego nowego powiadomienia push tworzyć ręcznie. Strony internetowe korzystają z automatycznych metod wysyłania wiadomości dla utrzymania stałego kontaktu z odbiorcami.

W serwisie push Gravitec.net dostępne są następujące rodzaje automatycznych wysyłek:

1. RSS to Push – wysyłka wiadomości z kanału RSS.

2. Tweet to Push – wysyłka powiadomień na podstawie postów na Twitterze.

3. Push digest – wysyłanie najnowszych wiadomości ze strony internetowej z dnia lub tygodnia.

4. Seria push – planowana seria wiadomości powitalnych do wszystkich nowych subskrybentów witryny.

Taki zestaw narzędzi do automatyzacji pozwala znacznie skrócić czas wysyłania wiadomości i planować kampanie na podstawie predefiniowanych algorytmów interakcji z czytelnikami.

Jak zarabiać na powiadomieniach push
Wyżej opisaliśmy ogólne zasady wysyłek push. Spójrzmy teraz na główny temat naszego artykułu – zarabianie pieniędzy za pomocą powiadomień push.

Jak to działa?

Media bardzo chętnie korzystają z tej możliwości. Ich główny zysk opiera się na dostarczaniu reklam firmom komercyjnym. Powiadomienia push to kolejna opcja, którą media internetowe mogą oferować swoim reklamodawcom wraz z reklamami banerowymi lub płatnym PR. Ich strony internetowe mogą wysyłać nie tylko linki do swoich materiałów redakcyjnych, ale także do publikacji reklamowych witryn partnerskich (lub artykułów zawierających informacje reklamowe). Ponadto usługa push umożliwia podzielenie bazy subskrybentów na segmenty użytkowników odpowiednio do zainteresowań, regionów itp.
W związku z tym media mogą proponować swoim reklamodawcom i partnerom tagowane reklamy o wydajności zwiększonej dzięki ukierunkowanym wysyłkom dla konkretnych kategorii użytkowników.

Przykład uruchomienia wysyłek reklamowych z hiszpańskojęzycznej strony medialnej.
 
Jak zacząć zarabiać przy pomocy push?
Krok 1 – podłącz usługę do strony internetowej.

Aby podłączyć powiadomienia push, wystarczy zarejestrować się w usłudze push i dodać prosty skrypt na stronie w celu integracji technologii. Po zainstalowaniu wysyłek push widżet subskrypcji będzie pojawiał się na stronie przy każdym wyjściu.

Krok 2 – tworzenie bazy.

Tworzenie i rozszerzenie bazy klientów po podłączeniu usługi następuje automatycznie (zaliczają się do niej wszyscy użytkownicy, którzy zgadzają się na otrzymywanie powiadomień ze strony). Statystyki wzrostu bazy danych można śledzić na koncie osobistym usługi push.
Krok 3 – segmentacja bazy subskrybentów.

Audytorium można podzielić na grupy zainteresowań za pomocą tagów zainstalowanych na zakładkach strony. Każdemu subskrybentowi w zależności od jego aktywności i zaciekawienia tematami zostanie przypisany konkretny tag. Ponadto można filtrować subskrybentów według metadanych otrzymanych z przeglądarki podczas subskrypcji (region, system operacyjny, typ przeglądarki).

Krok 4 – przedstaw ofertę reklamodawcom.

Możesz ustawić różne ceny wysyłek w całej bazie danych lub dla poszczególnych segmentów użytkowników, w zależności od tematu itp.

Krok 5 – uruchom wysyłki reklamowe.

Wysyłki reklamowe tworzone są w taki sam sposób jak zwykłe wysyłki push ze strony. Wystarczy przydzielić tytuł, opis, obraz, adres URL, segment subskrybentów i wysyłać powiadomienie. Wysyłki reklamowe są także automatyzowane.

Tak więc w zaledwie pięć kroków medium otrzymuje dodatkowy kanał dochodów.

Wnioski
● Korzystając z wysyłek push, strony internetowe komunikują się z użytkownikami i skłaniają lojalnych czytelników do powrotu na stronę.

● Media internetowe zwiększają ruch na stronie za pomocą wysyłek push o 5-25%.

● Cztery rodzaje automatyzacji pomagają zaoszczędzić czas na wysyłaniu wiadomości push.

● Powiadomień push można używać do zarabiania pieniędzy poprzez wysyłanie wiadomości reklamowych z witryn partnerskich.

● Instrukcje dotyczące powiadomień push w celu zarabiania pieniędzy: zarejestruj się w serwisie push, dodaj skrypt do swojej strony, utwórz bazę subskrybentów, podziel bazę na segmenty dla targetowania wysyłek, zaoferuj nową usługę reklamodawcom i zacznij uzyskiwać dochody.








×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Jak zarabiać, wysyłając powiadomienia push ze swojej strony internetowej?

  • Sergej 2020-01-05 15:23:14
    Mężczyźni! Znalazłem fajny serwis randkowy dla seksu, wiele dostępnych dziewcząt i kobiet z mojego miasta! Może być przydatny dla kogoś innego ---> russex.xyz

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.55.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!