PARTNERZY PORTALU

Jaka jest kondycja polskiego e-biznesu?

Polskich e-przedsiębiorców napędza entuzjazm. Ale nie jest im łatwo pozyskać gotówkę - nie potrafią dobrze sprzedać pomysłu albo obawiają się, że inwestor przejmie kontrolę nad spółką - wynika z badań "Launch IT"

Pasjonująca dziedzina, która przy okazji może przynosić zyski - to właśnie ciągnie do e-biznesu aż 77 proc. internetowych przedsiębiorców. Tylko 16 proc. twierdzi, że robi to wyłącznie dla zysku - wynika z badań, jakie wśród polskich startupów przeprowadził fundusz zalążkowy Business Angel Seedfund (BAS). Choć nie doczekaliśmy się następcy Google czy Skype'a, aż 81 proc. twórców e-biznesu wierzy, że mogą u nas powstać projekty o światowym zasięgu - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Problem w tym, że by rozwinąć skrzydła, potrzeba gotówki. E-przedsiębiorcy do banków po kredyt chodzić nie chcą (ta forma finansowania nie znalazła się w piątce najczęściej wymienianych), pozostaje więc wizyta u inwestora. I tu zaczynają się schody.

Bo tylko 7 proc. ankietowanych czuje się na siłach, by ustalać warunki współpracy z inwestorem. I boją się. Najbardziej tego, że inwestor wykorzysta ich niewiedzę i przeforsuje w umowie niekorzystne zapisy (52 proc. ankietowanych); że zmniejszy ich niezależność (51 proc.); entuzjazm zastąpi księgowym wyliczaniem wszystkiego do dwóch miejsc po przecinku (39 proc.); a nawet... ukradnie pomysł! (37 proc.).

Badani potrafią przyznać się do błędów i znają swoje słabe strony - aż 54 proc. z nich uważa, że świetny pomysł nie wypalił, bo nie potrafili go "sprzedać". Jako przyczyny porażki wymieniają też źle przygotowany biznesplan, zbytni optymizm w szacowaniu przychodów. Mniej niż jedna trzecia ankietowanych winą obarcza inwestorów, np. za niezrozumienie idei albo zbytnią ostrożność - podaje "GW".
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jaka jest kondycja polskiego e-biznesu?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.137.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!