PARTNERZY PORTALU

Jones Lang LaSalle: Handel czekają zmiany, wywołane rosnącą siłą internetu

- W miarę wychodzenia z recesji, handel pozostanie ważnym elementem gospodarki, kreującym nowe miejsca pracy, ale także przyciągającym klientów, coraz nowszymi atrakcjami - mówi Robert Bonwell, dyrektor działu doradztwa ds. sektora handlowego w Europie w Jones Lang LaSalle, komentując raport "Handel2020", omawiający zmiany, jakie czekają rynek handlowy na przestrzeni kolejnych 10 lat. W opracowaniu wzięto pod uwagę wpływ takich czynników, jak: gospodarka, technologia, kultura, demografia.

Według autorów raportu na zmianę oblicza handlu będzie miała wpływ rosnąca siła i wymagania konsumentów, czerpiących wiedzę z internetu. Powoduje to, że sieci handlowe muszą dbać o nie tylko o podstawową działalność, ale także o tworzenie niestandardowej oferty dla konsumentów, towarzyszącej robieniu zakupów, oraz uruchamianie dodatkowych usług dostępnych na terenie sklepów. Związane jest to także z rosnącą przewagą sprzedaży internetowej i koniecznością poszukiwania wartości dodanych przez sklepy, prowadzące sprzedaż tradycyjną. Autorzy raportu zwracają jednak uwagę, że sprzedaż internetowa i tradycyjna to dwa elementy, które powinny być uwzględniane w strategii każdej firmy handlowej. Ma na to wpływ zazębianie się tych kanałów sprzedaży: dzięki istnieniu sklepy tradycyjnego rośnie sprzedaż on-line, bo rośnie rozpoznawalność marki, gdy klienci mogą ją bliżej poznać. Z drugiej strony, część klientów (ok. 30 proc.) twierdzi, że kupuje w e-sklepie, bo w pobliżu nie działa tradycyjny sklep danej marki. Sprzedaż on-line jest zatem rozszrzeniem lub uzupełnieniem oferty sklepu tradycyjnego, nie zastępuje jej jednak w pełni. To daje szansę na rozwijanie centrów handlowych także w mniejszych miastach, na mniejszych rynkach.

Zdaniem analityków ważne jest, aby handel zrozumiał, że rosnące znaczenie sprzedaży on-line oznacza, że centra handlowe będą musiały przejść zmianę profilu z zakupowego na rozrywkowo-zakupowy. Będzie to coraz silniejszy trend. Jego znaczenie będzie zależało od kultury panujacej na poszczególnych rynkach. Oznacza to, że im dane społeczeństwo jest bardziej nastawione na spędzanie czasu poza domem, tym bardziej będzie istaniała potrzeb zapewnienia im szerokiej oferty rozrywkowej. Centra handlowe będą musiały rozwijać sferę food courtu i rozrywki.

- Region Środkowo-Europejski nie uniknie zmian, jakie zachodzą w Europie Zachodniej, w tym rosnącego znaczenia handlu internetowego, starzejącego się społeczeństwa czy wpływu, jakie nowoczesne technologie mają na codzienne życie i zachowania konsumentów. Dzięki internetowi konsumenci są bardziej wyedukowani i świadomi rynku, dlatego też centra handlowe muszą przygotować bogatą ofertę opartą na jakości i zabawie, skoncentrowaną na produktach, usługach i rozrywce, niedostępnych w sieci. Działania te muszą odwoływać się do zmysłów, których nie da się zaspokoić, korzystając z internetu, w tym dotyku, smaku i zapachu, potocznie zwanych czynnikiem 'latte' - mówi Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowo- Wschodniej. Dlatego wybór najemcy sklepu spożywczego będzie jednym z ważniejszych dla centrum handlowego. Będzie on musiał umieć stworzyć taką atmosferę w sklepie, by klienci z przyjemnością przychodzili, by poczuć produkty, które chcą, żeby znalazły się na ich stole.

W opinii autorów raportu handel będzie coraz aktywniejszy w działaniach prokonsumenckich, ale będzie też dysponował coraz większą liczbą danych, dotyczących profilu klienta, jego upodobań, sposobu i częstotliwości zakupów i będzie je wykorzystywać, by sprzedawać efektywniej i więcej. - Na przestrzeni 10 lat rynek nieruchomości będzie przechodzić okres gwałtownych zmian. Będzie też trudniejszy zarówno dla najemców, jak i dla centrów, ale będzie też dawał nowe możliwości - podsumowuje Robert Bonwell.

 

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jones Lang LaSalle: Handel czekają zmiany, wywołane rosnącą siłą internetu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.23.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!