PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

KE przeanalizuje, w których sektorach rynku znieść geoblokowanie

Autor: PAP
26-04-2017 21:03
KE przeanalizuje, w których sektorach rynku znieść geoblokowanie
Fot. Shutterstock

Komisja Parlamentu Europejskiego ds. konsumentów i rynku wewnętrznego (IMCO) wezwała Komisję Europejską do przeprowadzenia w ciągu trzech lat przeglądu unijnego rynku, w tym sektora audiowizualnego, zdrowia i transportu, pod kątem likwidacji geoblokowania.

Komisja Europejska ma sprawdzić, na ile możliwe jest rozszerzenie przepisów dotyczących likwidacji geoblokowania w pięciu konkretnych branżach, czyli sektorze audiowizualnym, usługach finansowych, telekomunikacji, transporcie i sektorze zdrowia.
"Przez trzy lata KE ma patrzeć, w jakim kierunku idzie rynek i czy już naszedł czas na to, żeby wprowadzić zniesienie geoblokowania np. w odniesieniu do treści audiowizualnych. My chcemy iść dalej, jeśli chodzi o usuwanie ograniczeń dla unijnych konsumentów, nie możemy jednak wszystkich zmian wprowadzić naraz, bo to będzie szok dla rynku" - mówi w rozmowie z PAP europosłanka Róża Thun (PO) z komisji IMCO.

Jak mówi Thun, europosłowie oczekują, że po trzech latach KE zaproponuje konkretne rozwiązania odnośnie do zniesienia ograniczeń geograficznych w analizowanych branżach.

Dzisiaj np. nadal zdarza się, że pasażerowie nie mogą kupić biletów w korzystniejszej cenie u zagranicznego przewoźnika, bo ten nie chce zaakceptować środków płatniczych z innego kraju albo też konsumenci przekierowywani są automatycznie na lokalne strony przewoźnika, gdzie ceny są wyższe.

"Bywa, że np. na stronie internetowej zagranicznych linii lotniczych znajdziemy tani lot z Paryża do Buenos Aires, ale nie możemy go kupić, bo przewoźnik albo przekierowuje nas na polską stronę, gdzie ceny są wyższe, albo nie chce przyjąć naszej karty płatniczej. I to się masowo zdarza" - przyznaje Thun.

Zdarza się także, że np. linie lotnicze rozpoznają, skąd jest klient po jego adresie IP, i proponują różne ceny biletów w zależności od tego, skąd pochodzi pasażer.

"Co ciekawe, w branży lotniczej i autobusowej istnieją regulacje sektorowe, które zabraniają dyskryminacji pasażerów ze względu na narodowość, nie zawsze są one jednak przestrzegane. Z kolei sektor kolejowy nie ma żadnych przepisów w tym zakresie. Dlatego chcemy, żeby KE przeanalizowała sytuacje na rynku transportowym i zaproponowała, jakie zapisy warto wprowadzić, żeby skończyć z dyskryminacją pasażerów" - mówi PAP jeden z unijnych urzędników.

Dyskusja nad zniesieniem nieuzasadnionego geoblokowania, jeśli chodzi o usługi audiowizualne, toczy się w UE już od pewnego czasu. Chodzi tu nie tyle o różnice w cenach usług, ile blokowanie konsumentowi dostępu do treści.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

564 732 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.