PARTNERZY PORTALU

Kierowca, który zginął w wypadku Tesli w 2018 r., zgłaszał problemy z Autopilotem

Kierowca Tesli, który w marcu 2018 r. w Kalifornii zginął w wypadku podczas jazdy z włączoną funkcją Tesla Autopilot, zgłaszał wcześniej nieprawidłowe działanie systemu - poinformowała we wtorek amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB).

Wei Huangg, 38-letni inżynier oprogramowania w Apple'u, zmarł 23 marca, po tym gdy jego sportowy samochód - Tesla Model X - uderzył w betonową barierę na autostradzie i został potrącony przez dwa inne pojazdy. Kierowca jechalz prędkością około 113 km/h ( 70 m/h), korzystając jednocześnie z systemu zaawansowanego wspomagania jazdy Tesla Autopilot.

Tesla broniła wtedy swojego systemu, winą za wypadek obarczając kierowcę. Informowała, że podczas wypadku Autopilot w samochodzie był aktywowany, a kierowca nie trzymał dłoni na kierownicy pojazdu na sześć sekund przed zdarzeniem.

Jak podała agencja Reutera, z opublikowanych we wtorek przez NTSB dokumentów wynika, że Huang zgłaszał podczas wcześniejszych podróży samochodem nieprawidłowe działanie systemu, który kierował samochód na obszary drogi nieprzeznaczone do ruchu, jak np. trójkątna przestrzeń między pasem ruchu, a zjazdem z autostrady. Dane z samochodu pokazuja, że w poprzednich takich przypadkach kierowca korygował dzialanie autopilota. Według NTSB tym razem jednak kierowca nie podjął żadnego działania, nie trzymał rąk na kierownicy przez ostatnie sześć sekund przed zderzeniem i nie próbował hamować.

NTSB znalazło również dowody, że kierowca podczas jazdy korzystał ze smartfona, na którym podczas podróży aktywna była gra "Three Kingdoms".

Agencja zaplanowała na 25 lutego przesłuchanie, które ma ustalić prawdopodobną przyczynę wypadku.

NTSB opublikowało również dokumenty w sprawie wypadku, do którego doszło 1 marca 2018 r. w Delray Beach na Florydzie. Podobnie jak podczas wypadku w Mountain View, również tutaj komputer pokładowy nie zarejestrował obecności dłoni kierowcy na kierownicy podczas ostatnich 8 sekund przed zderzeniem z bokiem naczepy. Ustalono, że Tesla Model 3 jechał wówczas z prędkością 109 km/h (68 m/h ), przy dozwolonej prędkosci 88 km/h (55 m/h ).

Tesla Autopilot pozwala utrzymywać pojazd na właściwym pasie i w bezpiecznej odległości od innych samochodów. System może również samodzielnie zmienić pas ruchu. Amerykański koncern wielokrotnie powtarzał, że rozwiązanie ma jedynie pomagać kierowcy, którzy musi zachować ostrożność i być gotowym do interwencji w razie potrzeby. Firma twierdzi ponadto, że Tesle korzystające z tego systemu są bezpieczniejsze niż pojazdy bez takiego wyposażenia, ale ostrzega, że rozwiązanie nie zapobiega wszystkim wypadkom.

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kierowca, który zginął w wypadku Tesli w 2018 r., zgłaszał problemy z Autopilotem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.239.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!