PARTNERZY PORTALU

Komentarze po zapowiedzi Amazona. Dobrze dla klienta, gorzej dla indywidualnych sklepów internetowych

Komentarze po zapowiedzi Amazona. Dobrze dla klienta, gorzej dla indywidualnych sklepów internetowych
Amazon zajmuje się handlem elektronicznym B2C i prowadzi największy na świecie sklep internetowy. Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: AO
  • Dodano: 28-01-2021 17:00

Wczorajsza informacja o rozpoczęciu prac nad uruchomieniem serwisu Amazon.pl. wywołała komentarze, na razie przede wszystkim ze strony przedstawicieli rynku e-commerce. Można je podsumować słowami, że na wejściu Amazona do Polski skorzysta klient, i że droga światowego giganta wcale nie musi być usłana różami.

  • Idealnie byłoby, gdyby amerykański gigant zaistniał u nas na tyle mocno, by zaznaczyć swoją pozycję i skłonić konkurencję do walki o klienta - mówi Paweł Szewczyk, wiceprezes merce.com.
  • Nie mogę doczekać się, kiedy rozpocznie się przeciąganie liny pomiędzy firmą Jeffa Bezosa a Allegro - dodaje Krzysztof Bartnik, założyciel firmy logistycznej Imker.
  • W cieniu prężących muskuły gigantów odbywać się będzie cichy eksodus klientów z indywidualnych sklepów internetowych. Dominacja dużych platform handlowych to kierunek, w którym nieuchronnie zmierzamy - prognozuje Sascha Stockem, szef polskiego start-upu Nethasa.
- Od ponad trzech lat co pewien czas słyszymy elektryzujące wieści o mającym nastąpić „już za chwilę” pełnym wejściu Amazona do Polski. Pełnym, czyli także dla sprzedawców, bo dla kupujących opcja zamawiania na niemieckim Amazon.de dostępna jest już nawet dłużej. Parokrotne opóźnienie premiery serwisu na naszym rynku może jednak nie wyjść amerykańskiemu gigantowi na dobre, ponieważ w dużych marketplace’ach konkurencja odbywa się przede wszystkim na poziomie cenowym, a polski e-commerce zdążył już powoli wyrosnąć z wojen o to, u kogo jest najtaniej. Coraz więcej sprzedawców dba o budowanie swoich marek, zwracając uwagę nie tyle na niskie ceny, a wszystkie aspekty doświadczenia zakupowego - mówi Artur Halik, szef sprzedaży w firmie Shoper zajmującej się sprzedażą sklepów internetowych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Komentarze po zapowiedzi Amazona. Dobrze dla klienta, gorzej dla indywidualnych sklepów internetowych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.251.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!