PARTNERZY PORTALU

Koniec darmowego handlu na eBay

Koniec darmowego handlu na eBay

Po trzech latach obecności na polskim rynku od lutego serwis wprowadza opłaty od użytkowników.



Dokładnie sekundę po północy 1 lutego skończy się bezpłatny handel w serwisie aukcyjnym eBay.pl, polskiej wersji światowego giganta internetowego handlu - pisze "Gazeta Prawna".

Bezpłatne pozostanie jedynie wystawienie aukcji z ceną początkową od 0,01 do 1,99 zł. W przypadku wyższej wartości oferowanego przedmiotu, użytkownicy zapłacą od 0,05 zł do 0,40 zł, w zależności od wartości oferowanego towaru.

Złotówkę kosztować będzie wystawienie towaru o wartości przekraczającej 500 zł, ale tylko przy aukcjach wieloprzedmiotowych. Każdy sprzedający zapłaci też 2 proc. prowizji od wartości transakcji, ale nie więcej niż 35 zł.

- Przynajmniej na początku spodziewamy się spadku liczby otwartych aukcji. Opłaty są jednak znacznie niższe niż w innych serwisach aukcyjnych działających w Polsce. Poza tym pomogą nam uporządkować serwis i poprawić jego jakość. Sprawią, że użytkownicy wystawiać będą najlepszej jakości towary. Zaoferujemy też większą ekspozycję atrakcyjnych aukcji z innych krajów Unii Europejskiej - mówi GP Alina Prawdzik, szefowa eBay w Polsce.

Dla porównania lider internetowych aukcji w Polsce - Allegro.pl - pobiera od sprzedających prowizję w wysokości od 2 do 4,5 proc., w zależności od wartości wylicytowanego przedmiotu.

Wprowadzenie przez eBay opłat ma też pozwolić spółce wreszcie wypracować zysk - serwis pozwalał na darmowy handel od 2005 roku, kiedy wszedł do Polski. W ubiegłym roku liczba użytkowników serwisu wzrosła do ponad 820 tys., a liczba aukcji do 270 tys.

Według szacunków serwisu Sklepy24.pl w ubiegłym roku Polacy wydali na zakupy w sieci więcej o 50-70 proc. niż w roku 2006, kiedy wartość tego rynku wyniosła 5 mld zł. Oznaczałoby to, że w ubiegłym wzrosła ona od 7,5 do nawet 8,5 mld zł. Zeszły rok przyniósł także dynamiczny wzrost liczby firm zajmujących się handlem w sieci. Według szacunków serwisu Sklepy24.pl przekracza ona obecnie 3,5 tys., co oznacza, że w 2007 roku w polskim internecie przybyło ok. tysiąca nowych sklepów.

Do 8,5 mld zł wydali Polacy w ubiegłym roku na zakupy w sieci

Liderem internetowego handlu w Polsce jest wciąż portal aukcyjny Allegro.pl. W ubiegłym roku wartość sprzedanych na nim towarów sięgnęła 2,5 mld zł, ale w tym roku - według szacunków - wzrosła do około 3,5 mld zł. W serwisie handluje już około 7 mln internautów. W sierpniu 2007 r. - jak podano podczas konferencji ecommerceStandard - ponad 82 proc. sprzedanych przedmiotów na Allegro zostało kupionych przez użytkowników po stałej cenie.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koniec darmowego handlu na eBay

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.237.183.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!