PARTNERZY PORTALU

Koniec tradycyjnych telewizorów

Nadchodzi cyfrowa era. Odbiorniki kineskopowe mogą zniknąć z polskich sklepów już w przyszłym roku.

Kupujemy coraz mniej tradycyjnych telewizorów. Przyczyną są m.in. spadające ceny odbiorników LCDi plazmowych - pisze "Rzeczpospolita".

Największy sprzedawca elektroniki w Wielkiej Brytanii przestaje zamawiać tradycyjne telewizory. W Polsce ich sprzedaż spada o 50–60 proc. rocznie i też znikną z rynku - zdaniem ekspertów – najpóźniej w przyszłym roku.

Brytyjska grupa DSG wycofuje kineskopowe telewizory ze swoich sieci Currys, PC World oraz sklepu internetowego dixons.co.uk. Będą sprzedawane tylko do wyczerpania zapasów.

– Telewizory cyfrowe są łatwe w obsłudze, mają nieporównywalnie wyższą jakość i można je kupić już za 150 funtów, dlatego wycofujemy analogowe – mówi Peter Keenan, dyrektor zarządzający sieci Currys. Inne sieci w tym kraju prawdopodobnie już niedługo pójdą tym śladem - w sklepach DSG już teraz ponad 90 proc. sprzedawanych telewizorów to odbiorniki LCD czy plazmowe.

– W 2012 r. musimy przejść na cyfrowe nadawanie sygnału telewizyjnego – mówi Ford Ennals z organizacji Digital UK, koordynującej cyfryzację telewizji w tym kraju. Odbiorniki starego typu nie dość, że będą wymagały specjalnych dekoderów, to jeszcze nie będą mogły korzystać z wielu nowych możliwości, które da nadawanie cyfrowe.

W Polsce podobny proces również zostanie przeprowadzony do 2012 r. – już w przyszłym roku zacznie być nadawany sygnał cyfrowy. W naszym kraju sprzedaż telewizorów kineskopowych gwałtownie spada – w ubiegłym roku kupiliśmy ich o 50 proc. mniej niż w 2006 r., choć i tak było to nadal 500 tys. sztuk. W tym czasie płaskich odbiorników sprzedano dwukrotnie więcej.

– W tym roku Polacy kupią jednak maksymalnie 100 – 200 tys. telewizorów kineskopowych i jeśli nie w tym, to najpóźniej w przyszłym roku sklepy zaczną je wycofywać ze sprzedaży – mówi Grzegorz Chechłacz, właściciel firmy badawczej HGM.

W Polsce do grupy DSG należą sklepy Electro World, które na razie nie idą śladem sieci brytyjskich. – Rozważaliśmy takie rozwiązanie, ale jest jeszcze za wcześnie, tradycyjne telewizory mają ciągle wielu amatorów i są w ofercie wszystkich sieci. Jest jednak coraz mniej producentów takich urządzeń, co też wymusi zmiany na rynku – mówi Artur Adamowicz z Electro World.

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koniec tradycyjnych telewizorów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!