Sukcesy SpaceX zainspirowały wielu Azjatów do podążania śladami Elona Muska i rozpoczęcia komercyjnej eksploracji kosmosu. Rosnące grono firm - od Japonii przez Chiny i Singapur - zamierza oferować relatywnie tanie umieszczanie obiektów na orbicie okołoziemskiej. W tej grupie znajduje się japoński startup Interstellar Technologies: latem tego roku planuje wynieść na orbitę robotyczny ładunek, a potem sprowadzić go znów na Ziemię.
- Inwestycje w komercyjne wykorzystanie przestrzeni kosmicznej rosną nieprzerwanie od roku 2014 i w 2019 r. wyniosły 5,7 miliarda dolarów.
- Start-upy z Japonii i Singapuru próbują swoich sił w podboju kosmosu.
- W chińskiej branży kosmicznej działa przeszło 120 firm, z których co najmniej 23 to start-upy pracujące nad komercyjnymi rakietami nośnymi. Pekin jednak z dużą nieufnościa przygląda się działalności prywatnych firm mierzących się z eksploracją kosmosu.