PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mark Zuckerberg promuje wirtualną rzeczywistość

Autor: PAP/PSZ
12-10-2017 09:40
Mark Zuckerberg promuje wirtualną rzeczywistość

Chciałbyś żyć w wirtualnej rzeczywistości?

Fot. Shutterstock, Inc.

Dotarcie z technologią rzeczywistości wirtualnej do 1 mld odbiorców wskazał jako cel firmy założyciel Facebooka Mark Zuckerberg na konferencji Oculus Connect. Wydarzenie jest poświęcone produktom Oculusa, m.in. nowym bezprzewodowym goglom i awatarom VR.

Oculus Go ma być opcją pośrednią między zestawami do obsługi rzeczywistości wirtualnej (VR) korzystającymi z ekranu i mocy obliczeniowej smartfona a stacjonarnymi, wymagającymi podłączenia do komputera lub konsoli pakietami w rodzaju Oculus Rift. Produkt korzysta z tej samej platformy, co Samsung Gear VR, co zapewnia kompatybilność aplikacji na oba urządzenia.
Nowe gogle zostały wyposażone w bardziej zaawansowane niż OR soczewki zapewniające szersze pole widzenia i redukujące połysk. Oculus Go zawiera wbudowany ekran LCD oraz głośniki przestrzenne, jednak obejmuje również gniazdko słuchawkowe 3,5 mm. Produkt trafi do sprzedaży na początku 2018 roku. W podobnym terminie do deweloperów trafią bardziej zaawansowane bezprzewodowe gogle Santa Cruz z systemem śledzenia ruchu dłoni (tzw. sześć stopni swobody - 6DOF) - zapowiedział Mark Zuckerberg.

W ramach czwartej konferencji Oculus Connect Facebook zaprezentował rownież postępy w pracach nad wirtualnymi awatarami użytkowników Oculusa i Samsung Gear VR, które mają obsługiwać śledzenie ruchów warg użytkowników, by dopasować się do wypowiadanych przez nich słów. Facebook ujawnił również współpracę z producentami konkurencyjnych platform VR - Google Daydream i Steam VR - nad umożliwieniem od 2018 przenoszenia Oculus Avatars pomiędzy nimi.

W przeddzień Oculus Connect prezes Facebooka wziął udział w wirtualnej transmisji na żywo, w trakcie której kreskówkowe awatary samego Zuckerberga i dyrektor ds. społecznościowej rzeczywistości wirtualnej Facebooka Rachel Franklin przeniosły się do zdewastowanego przez huragan Maria Portoryko. Na tle pozbawionych domów ofiar i podtopionych ulic przedstawiciele FB opowiadali o "magiczności" technologii i przybili sobie wirtualną piątkę. Po omówieniu trudnej sytuacji mieszkańców amerykańskiego terytorium przedstawiciele firmy odwiedzili wirtualnie Księżyc i powrócili do Kalifornii, a po usterkach technicznych zrobili sobie wirtualne selfie z psem Zuckerberga.

VR-konferencja, której częścią było ogłoszenie współpracy FB z Amerykańskim Czerwonym Krzyżem nad wsparciem dla ofiar huraganu, miała promować aplikację Facebook Spaces i demonstrować potencjał wirtualnej rzeczywistości. Po fali krytycznych komentarzy zarzucających mu brak wyczucia Zuckerberg wystosował oświadczenie, w którym wyraził żal, że jego intencje nie zostały właściwie odczytane. Facebook przeznaczył na pomoc Portoryko 1,5 mln dol.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 699 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.