PARTNERZY PORTALU

Marketing cyfrowy musi się mocno zmieniać, by nadążyć za klientem

Marketing cyfrowy musi się mocno zmieniać, by nadążyć za klientem
Marketing cyfrowy towarzyszy nam w coraz większym stopniu. Fot. Shutterstock.com

Światowe wydatki na marketing cyfrowy zbliżają się do 100 mld dolarów. Firmy coraz więcej przeznaczają przy tym na własne rozwiązania i rozwój technologii marketingowych - poinformowała agencja Reutera, powołując się na dane firmy Moore Stephens.

  • Rynek reklamy cyfrowej mogą czekać wielkie zmiany.
  • Tradycyjne agencje marketingowe mają coraz więcej problemów z przystosowaniem się do ery cyfrowej.
  • Rosnące nakłady na marketing cyfrowy są również związane z zapotrzebowaniem firm na większą kontrolę nad wizerunkiem swoich marek.

Firma audytorsko-księgowa Moore Stephens przeprowadziła ankietę w 800 firmach z Europy, Ameryki Północnej oraz regionu Azji i Pacyfiku. Wynika z niej, że na marketing cyfrowy lub "martech" (nazywany tak ze względu na połączenie działań marketingowych z technologią - red.) firmy z Wielkiej Brytanii i Ameryki Północnej przeznaczają obecnie 23 proc. swojego całkowitego budżetu. To o 7 punktów procentowych więcej, niż przed rokiem, kiedy tylko w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii na marketing cyfrowy wydano 52 mld dolarów (o 44 proc. więcej niż w 2016 r.). Wzrosły również wewnętrzne wydatki przedsiębiorstw w ramach budżetu na technologie - z 44 proc. w 2017 r. do 63 proc. obecnie.

W ocenie Reutera znaczenie martechu rośnie ze względu na możliwość bezpośredniej komunikacji z konsumentami poprzez media społecznościowe, wyszukiwarki i inteligentne głośniki wykorzystujące asystentów głosowych. Według agencji rosnące nakłady na ten cel są również związane z zapotrzebowaniem firm na większą kontrolę nad wizerunkiem swoich marek, któremu może zagrażać m.in. umiejscowienie reklamy w sąsiedztwie nieodpowiednich treści.

W opinii związanego z Moore Stephens eksperta Damiana Ryana tradycyjne agencje marketingowe mają coraz więcej problemów z przystosowaniem się do ery cyfrowej. "Marketerzy poszukują możliwości budowy silnych zasobów w obrębie firmy i wydają coraz więcej na martech, by zachować konkurencyjność" - ocenił ekspert. Jego zdaniem "budżet przeznaczany na te cele jest przesuwany z wydatków na media, co w przyszłości wywrze znaczący wpływ na wartość agencji marketingowych skupionych wokół tych ostatnich".

Reuters podkreślił, że obowiązujące od maja tego roku w całej Unii Europejskiej Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) wraz z obawami dotyczącymi praktyk ochrony danych stosowanych przez internetowych gigantów, takich jak Google czy Facebook, wpłynęły na pozycję rynkową kilku potentatów cyfrowej reklamy. Firmy te musiały połączyć swoje struktury, niekiedy zaś zredukować zatrudnienie - wynika z badań analityków. Według Ryana "marki nie chcą ufać agencjom w kwestii danych. Trendy wskazują, że marki chcą mieć coraz większą kontrolę nad technologią marketingu" - ocenił ekspert. "Mimo wszystko tam, gdzie wydatki marek są większe, firmy wciąż współpracują z agencjami" - podsumował.

Zdaniem Ryana rynek reklamy cyfrowej wchodzi w okres wielkich zmian. Istotnym trendem w tym sektorze ma być pojawienie się platform oferujących kompleksowe rozwiązania dla marketerów. Jako przykład ekspert wskazał działalność firmy Adobe Systems, która w maju pozyskała zajmującą się handlem elektronicznym firmę Magento za 1,68 mld dolarów. W minionym tygodniu Adobe podpisało również umowę na wykup kolejnej firmy z branży marketingu chmurowego - Marketo. Transakcja ma być warta 4,75 mld dol., co czyni ją największą podobną transakcją w historii spółki znanej konsumentom jako producent oprogramowania Photoshop.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Marketing cyfrowy musi się mocno zmieniać, by nadążyć za klientem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!