PARTNERZY PORTALU

Media: porównania "Wiedźmina" z innymi serialami mogą wprowadzać w błąd

Zaprezentowane przez Netfliksa porównanie popularności "Wiedźmina" z serialami konkurencji może wprowadzać w błąd, ze względu różny zasięg poszczególnych serwisów - zwracają uwagę media.

Podczas zgłaszanych przez Netfliksa kwartalnych wyników finansowych firma zaprezentowała slajd prezentujący zestawienie z narzędzia do porównywania popularności zapytań użytkowników wyszukiwarki Google - Trendów Google.

Wskazano tam, że serial "Wiedźmin" jest znacznie bardziej popularny na całym świecie od porównywalnych produkcji konkurencji - serialu "The Mandalorian" w usłudze Disney+, "The Morning Show" dostępnym w Apple TV Plus i "Jacka Ryana" możliwego do obejrzenia na platformie Amazona.

Serwis The Verge pisze, że zaprezentowane dane mogą jednak wprowadzać w błąd, gdyż udostępnione użytkownikom zaledwie parę miesięcy temu Disney+ oraz Apple TV Plus działają w znacznie mniejszej liczbie regionów niż dostępny w 190 krajach Netflix. Serwis dodaje tez, że "Wiedźmin" dostępny był w wielu wersjach językowych, co jeszcze bardziej zwiększyło jego szanse na międzynarodowym rynku.

Disney+ funkcjonuje zaś obecnie w pięciu regionach - USA, Kanadzie, Niderlandach, Australii i Nowej Zelandii. Mimo tego, że "The Mandalorian" wspierany był większą liczbą wersji językowych i napisów niż "Wiedźmin", serial z uniwersum "Gwiezdnych wojen" mógł być oglądany na terytorium niewielu krajów.

Verge porównał w Trendach popularność "Wiedźmina" z "The Mandalorian" w tym samym okresie co firma, jednak tylko na terytorium USA - ważnego dla obu usług rynku, gdzie funkcjonuje zarówno Netflix, jak i Disney+. Jak się okazało, średnia liczba wyszukań serialu Disney'a była w tym wypadku odrobinę wyższa niż zapytania o "Wiedźmina".

Wyszły też na jaw różnice w strategii firm - w przypadku wypuszczającego całe sezony na raz Netfliksa popularność jest niewielka przed okresem premiery, w jej okolicach liczba zapytań gwałtownie rośnie, po czym szybko spada. W przypadku "The Mandalorian" - gdzie kolejne odcinki udostępniane były co tydzień - obserwuje się stały poziom wyszukań, wzrastający regularnie w okolicach debiutu kolejnych epizodów. Rekordowy poziom zainteresowania serialem Disney'a był jednak mniejszy od szczytowego momentu "Wiedźmina".

Zdaniem serwisu podejście Disney+ jest lepsze przez swą regularność. Verge wskazał też na fakt, iż zainteresowanie pierwszym i ostatnim odcinkiem podzielonego na osiem części "The Mandalorian" porównywalne jest z zainteresowaniem "Wiedźminem" zaledwie w tydzień po premierze hitu Netfliksa. Serial Disney'a utrzymał więc popularność przez cały okres wypuszczania odcinków.

Verge wskazał, że jednorazowe wypuszczanie całych sezonów seriali może wspomóc Netfliksa krótkoterminowo, lecz osłabić platformę w dłuższej perspektywie. Firma całkowicie rezygnuje bowiem z cotygodniowych internetowych dyskusji fanów o kolejnych odcinkach. Użytkownicy po obejrzeniu "Wiedźmina" w dzień czy dwa znajdują zaś nowy serial do oglądania i zapominają o produkcji.

Serwis dodał, że popularność "The Mandalorian" w sieci budowana była i wspierana przez cotygodniowe memy z Baby Yodą, tworzone przez fanów w oczekiwaniu na kolejne premiery serialu, a także teorie i spekulacje co do dalszego kierunku fabuły.

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Media: porównania "Wiedźmina" z innymi serialami mogą wprowadzać w błąd

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.57.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!