PARTNERZY PORTALU

Media społecznościowe napędzają globalne wydatki na reklamę

Media społecznościowe napędzają globalne wydatki na reklamę
Wydatki na reklamę rosną dzięki wyszukiwarkom internetowym i mediom społecznościowym. Fot. Shutterstock, Inc.

Światowe nakłady na reklamę w 2018 roku osiągną poziom 581 mld dolarów, co stanowi wzrost o 4,5 proc. w ciągu roku. Na ten wynik składają się przede wszystkim treści sponsorowane w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych - informuje firma analityczna Zenith.

Z jej badania wynika, że z płatnych wyników wyszukiwania i reklam zamieszczanych w mediach społecznościowych ma pochodzić aż dwie trzecie wzrostu światowego rynku reklamy w tym roku.

Według agencji Reutera, w ostatnich latach liderzy rynku reklamy tacy, jak WPP znacząco ucierpieli przez wzrost popularności takich koncernów jak Google czy Facebook. Te firmy łatwo docierają z przekazem reklamowym do potencjalnych grup docelowych.

Płatne wyniki wyszukiwania w 2018 roku, według Zenitha, warte mają być 22 mld dolarów, a wydatki na reklamę w mediach społecznościowych osiągną wysokość 28 mld dolarów. Firma oceniła, że to właśnie ten sektor będzie największym motorem wzrostu w całym segmencie.

Analitycy Zenitha ocenili, że wzrost na rynku reklamy skorelowany jest z rosnącą gospodarką brytyjską, która napędziła w tym roku zapotrzebowanie na marketing.

"Wielka Brytania w 2020 roku wciąż będzie czwartym spośród dziesięciu największych rynków reklamowych na świecie" - stwierdzili. W 2018 roku natomiast wydatki na reklamę w tym kraju mają stanowić 2,4 proc. całości rynku w tej branży.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Media społecznościowe napędzają globalne wydatki na reklamę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.107.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!