PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Microsoft stara się wybić na rynku zdominowanym przez Amazona i Google'a

Autor: PAP/rs
13-08-2019 09:59
Microsoft stara się wybić na rynku zdominowanym przez Amazona i Google'a

Microsoft stara się wybić na zdominowanym przez Amazona i Google'a rynku strumieniowania wideo z gier

Fot. Shutterstock.com

Microsoft stara się wybić na zdominowanym przez Amazona i Google'a rynku strumieniowania wideo z gier - ocenia dziennik "Wall Street Journal", pisząc o umowie o wyłączności podpisanej przez koncern z Redmond z popularnym streamerem, Tylerem "Ninją" Blevinsem.

  • Na początku sierpnia 28-letni Tyler "Ninja" Blevins - najpopularniejszy streamer na należącej do Amazona platformie Twitch.tv (14,7 mln obserwujących) - ogłosił, że przenosi się ze swoimi codziennymi transmisjami z gier do serwisu Microsoftu: Mixer.
  • Po niespełna dobie nowe konto internetowego twórcy śledziło już ponad pół miliona obserwatorów; po pięciu dniach - milion, a po ok. dwóch tygodniach - półtora miliona (blisko dwukrotnie więcej, niż w przypadku poprzedniego rekordzisty strony).
  • Microsoft nie zdradził warunków umowy; komentarza odmówił również sam Blevins. Wiadomo jedynie, że Ninja ma w planach wiele projektów przygotowanych wspólnie z koncernem z Redmond
Zdaniem "WSJ" to pierwsza udana próba "podebrania talentu" dominującego dotychczas w tej branży serwisowi Twitch. Jak wskazuje nowojorska gazeta, Microsoft nie musiał długo czekać na pierwsze rezultaty. Już dzień po transferze Blevinsa Mixer znalazł się na listach najczęściej wyszukiwanych i pobieranych aplikacji, a baza użytkowników serwisu wzrosła o 86 proc. w porównaniach tydzień do tygodnia (dane firmy analitycznej Sensor Tower).

Microsoft nie zdradził warunków umowy; komentarza odmówił również sam Blevins. Wiadomo jedynie, że Ninja ma w planach wiele projektów przygotowanych wspólnie z koncernem z Redmond. Zapytani przez "WSJ" specjaliści pracujący z internetowymi osobowościami oceniają jednak, że streamer podpisał najprawdopodobniej wieloroczny, nawet sześcioletni kontrakt z premią początkową w wysokości kilkudziesięciu milionów dolarów.

Sam Ninja w rozmowie z fanami w transmisji z 10 sierpnia zaprzeczył, jakoby warunki finansowe były główną motywacją dla przenosin. Założyciel reprezentującej go firmy Loaded, Brandon Freytag, wskazał, że umowa z Mixerem pozwala streamerowi na rozwój marki osobistej. Podobny argument podniosła wcześniej na Twitterze menedżerka, a prywatnie żona twórcy - Jessica Blevins.

Jak przypomina "WSJ", Microsoft od lat jest obecny w branży oprogramowania rozrywkowego - m.in. jako producent konsol do gier Xbox, których kolejna generacja ma się pojawić na rynku pod koniec 2020 r. Do koncernu należy także 15 studiów projektanckich. Mimo to firma z Redmond pozostaje początkującym graczem na rynku strumieniowania rozgrywki, na który weszła dzięki uruchomionemu w 2017 r. Mixerowi (zakupionemu w 2016 r. jako Beat).

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

22 692 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

304 382 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.