PARTNERZY PORTALU

Microsoft wyda fortunę, by przekonać, że Vista jest dobra

Koncern wyda 300 mln dol. na kampanię marketingową, która ma poprawić wizerunek systemu operacyjnego Windows Vista.

- Czy Microsoft kiedykolwiek wymyśli coś, co sprawi, że komputery będą jak ciastka, które można jeść w trakcie pracy? - zagaduje Billa Gatesa popularny w Ameryce satyryk Jerry Seinfeld.

To pierwsza odsłona nowej kampanii giganta z Redmond - gaża dla Seinfelda, który w reklamowym filmie pomaga Gatesowi wybrać nową parę butów, wyniosła 10 mln dol. Cała akcja marketingowa pochłonie 300 mln dol. Wszystko po to, by udowodnić, że Windows nie jest jedynie marką nudziarzy i drętwych urzędników - pisze "Gazeta Wyborcza".

- Milczeliśmy zbyt długo. W efekcie to, jak klienci odbierają naszą markę, zdefiniowali konkurenci. Nadszedł czas, by opowiedzieć własną historię - mówi Brad Brooks, wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny za marketing Windowsów.

Koncernowi zalazła zwłaszcza za skórę seria żartobliwych filmików "Mac vs. PC" firmy Apple - Windows i pecet są w nich utożsamiane z misiowatym okularnikiem w garniturze, a Mac to przystojny, modnie ubrany, wyluzowany facet.

Koncern ma twardy orzech do zgryzienia - choć od początku 2007 r. sprzedał już ponad 180 mln licencji na Windows Vistę, system w świadomości wielu klientów jest nieudanym następcą XP. Ponad 200 tys. osób podpisało w internecie petycję, by Microsoft nie wycofywał ze sprzedaży Windowsa XP.

- Te opinie nie zawsze są sprawiedliwe - odpierają przedstawiciele Microsoftu. Dodają, że część osób psioczy na Vistę, choć nie miała z nią do czynienia. Inni swoje opinie opierają wyłącznie na tym, jak Vista radziła sobie tuż po premierze - pisze "Gazeta".

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Microsoft wyda fortunę, by przekonać, że Vista jest dobra

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!