PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Motoryzacja, przemysł kosmiczny, farmaceutyczny najlepiej wdrażają Industry 4.0

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
01-10-2017 09:00 |  aktualizacja: 01-10-2017 11:08
Motoryzacja, przemysł kosmiczny, farmaceutyczny najlepiej wdrażają Industry 4.0

Nasz przemysł automotive nadąża za najnowszymi trendami w przemyśle.

Fot. Shutterstock.com

W dzisiejszym świecie tym, co napędza gospodarkę, jest innowacyjna idea, taka jak np. samochody elektryczne. Firmom, które kilka, kilkanaście lat temu postawiły na rozwój tej technologii, udało się wejść na rynek motoryzacyjny, jak się wcześniej wydawało, zamknięty dla nowych producentów - mówi Cezary Mychlewicz, dyrektor ds. marketingu branż przemysłowych Siemens Polska.

  • Automotive i aerospace w czołówce cyfryzacji.
  • Przemysł ciężki inwestuje w rozwiązania, które pozwolą mu zoptymalizować procesy produkcyjne.
  • Siemens wydaje 1 miliard dolarów rocznie w akwizycje innych firm.

Jak Polska jest przygotowana do Industry 4.0?


- Industry 4.0 to pewien etap rozwoju szeroko pojętej cyfryzacji obejmującej obszary zastosowań od przemysłowego Internetu rzeczy przez technologię chmury, aż po produkty wirtualne. Pod tym względem nasz przemysł jest bardzo zróżnicowany, a poziom przygotowani, zależy od branży.

Cezary Mychlewicz, dyrektor ds. marketingu branż przemysłowych Siemens Polska. Fot. Mat. pras.
Cezary Mychlewicz, dyrektor ds. marketingu branż przemysłowych Siemens Polska. Fot. Mat. pras.

Widzimy duży postęp w zakresie cyfryzacji w przemyśle obronnym, który odchodzi od dokumentacji płaskiej i coraz częściej stosuje już rysunki 3D.

Bardzo dobrze rozwinięty cyfrowo jest sektor automotive, szczególnie producenci OEM. Rynek motoryzacyjny od dawna przoduje i wymusza przemiany w całej produkcji przemysłowej, począwszy od linii Forda T, przez takie zjawiska jak Kaizen (optymalizacja pracy - red.) i obecnie - digitalizację.

Nasz przemysł automotive nadąża za najnowszymi trendami w przemyśle. Jest to między innymi konsekwencją ścisłej współpracy z rynkiem niemieckim, który jest pod tym względem dobrze rozwinięty. Często do zmian najszybciej dostosowują się mniejsze firmy, zwłaszcza te, które dopiero startują, ponieważ mogą już teraz pozwolić sobie na pewien skok technologiczny, a niewielkie rozmiary struktury ułatwiają wprowadzanie zmian. Większe organizacje typu korporacyjnego tworzą własne rozwiązania, starają się czerpać z pewnych trendów rynkowych, ale czasami różnie im to wychodzi.

Jak w zasadzie powinna wyglądać digitalizacja?


- Według Siemensa digitalizacja powinna skupić się na integracji procesów inżynierskich, na połączeniu łańcucha wartości od momentu powstania koncepcji, poprzez zbudowanie wirtualnego produktu, technologii wytwarzania go, funkcjonowania i utrzymania ruchu fabryki, aż po późniejsze serwisowanie i ewentualne modernizowanie produktu.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 413 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

572 012 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.