PARTNERZY PORTALU

Na ulice USA wyjadą zrobotyzowane samochody Tesli

Na ulice USA wyjadą zrobotyzowane samochody Tesli
Tesla pracuje nad czipem dla technologii autonomicznej jazdy od 2016 r. (fot. pixabay.com)

W przyszłym roku na ulice miast USA wyjadą zrobotyzowane autonomiczne samochody Tesli - zapowiedział założyciel i dyrektor generalny koncernu Elon Musk. Jak podała agencja Reutera, Musk mówił o tym podczas prezentacji dla inwestorów.

  • Musk podkreślił, że w przyszłości ulepszenia w oprogramowaniu i gotowy już sprzęt pozwolą pojazdom na w pełni autonomiczną jazdę.
  • Jak zauważył jednak Reuters, technologia ta napotyka w USA przeszkody prawne, zarówno w regulacjach ogólnokrajowych, jak i na szczeblu lokalnym.
  • Magazyn Consumer Reports zaznaczył, że nie ma danych na poparcie "twierdzeń dotyczących systemów automatyzacji jazdy i bezpieczeństwa (Tesli)".


Podczas poniedziałkowego (22 kwietnia)  spotkania Musk przedstawił szczegóły techniczne i postępy, jeśli chodzi o sprzęt i oprogramowania Tesli. Założyciel koncernu zapowiedział, że w połowie 2020 r. milion samochodów marki jeżdżących po drogach będzie zdolnych do autonomicznej jazdy, a ich użytkownicy będą mogli włączyć swój egzemplarz do sieci zrobotyzowanych pojazdów - zauważyła agencja Bloomberga.

"Prawdopodobnie w ciągu dwóch lat będziemy produkować samochód bez kierownicy czy pedałów" - zapowiedział Musk. Reuters zaznaczył jednak, że dyrektor generalny Tesli często przedstawia śmiałe zapowiedzi, które później rozmijają się z terminami lub osiąganymi rezultatami.

Jak zauważył serwis Automotive News, kluczem do spełnienia najnowszej zapowiedzi założyciela Tesli ma być nowy mikroczip przeznaczony wyłącznie dla pojazdów autonomicznych. Zaprezentowany w poniedziałek komponent będzie tworzony przez Samsung Electronics w Austin w Teksasie, na południu Stanów Zjednoczonych.

Według informacji przekazanych przez Muska inwestorom, około miesiąca wcześniej Tesla wdrożyła własny czip i komputer pokładowy obsługujący technologię autonomicznej jazdy do modeli S oraz X, a w połowie kwietnia również do Tesli Model 3.

Amerykański producent różnego rodzaju układów scalonych Nividia, zakwestionował niektóre z założeń Tesli wskazując, że koncern motoryzacyjny porównuje wydajność całego komputera z wydajnością pojedynczego czipu. Nividia podkreśliła, że pełny system złożony z wielu tworzonych przez nią czipów miałby znacznie większą moc niż komponent zaprezentowany przez Teslę. Firma przyznała jednak, że koncern Muska "podniósł poprzeczkę dla komputerów pokładowych obsługujących technologię autonomicznej jazdy".

Automotive News podkreśla, że prezentacja odbyła się na dwa dni przed spodziewanym ogłoszeniem słabszych wyników kwartalnych koncernu w związku ze zmniejszoną liczbą dostaw Modelu 3. Serwis dodał również, że używanie przez Teslę terminu "w pełni autonomicznej jazdy" wywołuje krytykę, bo zgodnie z obowiązującymi w branży standardami, amerykański koncern nie wykorzystuje jeszcze nawet poziomu 4. autonomicznej jazdy.

Autonomia samochodów oznaczana jest w skali 1-5. Zgodnie z kategoryzacją SAE International, pierwszy poziom autonomii to pojazd bez systemów wspomagania jazdy. Czwarty poziom autonomicznej jazdy oznacza, że samochód porusza się samodzielnie, nadal jednak jest wyposażony w kierownicę i pedały umożliwiające samodzielne kierowanie. Piąty oznacza pojazd w pełni autonomiczny.
×

EEC On-line

Zobacz debatę pod patronatem WNP.PL:

Znani biznesmeni i menedżerowie o tym jak utrzymać płynność w obliczu kryzysu

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Na ulice USA wyjadą zrobotyzowane samochody Tesli

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!