Najwyższy czas na uregulowanie influencer marketingu

Najwyższy czas na uregulowanie influencer marketingu
Uczestnicy sesji „Social media” na XIV Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach Fot. PTWP
  • Autor: Renata Respondek
  • Dodano: 26-04-2022 18:14

Twórcy internetowi mają obecnie ogromny wpływ na społeczeństwo. Jak zatroszczyć się o to, by szerzyli sprawdzone i wiarygodne informacje? O tym dyskutowali uczestnicy sesji „Social media” na XIV Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

Media społecznościowe mają spore znaczenie w kontekście wojny, która toczy się na Ukrainie. Najlepiej świadczy o tym fakt, że sam prezydent Stanów Zjednoczonych postanowił spotkać się z twórcami TikToka, w celu walki z szerzącą się dezinformacją.

- W ostatnich dwóch miesiącach widzimy wzrost zainteresowania, jeśli chodzi o social media nawet ze strony rządowej - komentuje Marek Myślicki, przewodniczący grupy roboczej influencer marketing IAB Polska.

Warto zauważyć, że wielu użytkowników internetu ma obecnie spore problemy, jeśli chodzi o rozróżnianie informacji prawdziwych i tzw. fake newsów.  - Przestrzegam przed nazywaniem mediów społecznościowych źródłami informacji. Przestrzegam przed nazywaniem dziennikarzami influencerów. Zachęcam do korzystania ze sprawdzonych informacji – apeluje dziennikarka Kamila Kalińczak.

Anna Ledwoń-Blacha, współzałożycielka agencji marketingowej More Bananas dodaje, że obecnie obserwujemy w Polsce prawdziwy kryzys zaufania, nie tylko do influencerów, ale także do klasycznych mediów, jak radio i telewizja.

Rozwiązać tę sytuację mogłoby uregulowanie prawne tego, co pojawia się w mediach społecznościowych. To duże wyzwanie, zwłaszcza przed platformami takimi jak Facebook czy Twitter. Trzeba też uświadamiać influencerów i uczyć ich, jak odpowiedzialnie prowadzić swoje profile i nie upowszechniać niesprawdzonych informacji.

Trwają prace nad samoregulacją, swoje propozycje przygotowuje m.in. IAB Polska. Wiele zależeć będzie od decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do uregulowania jest między innymi kwestia oznaczania współprac influencerów z markami czy też chociażby ochrona małoletnich przed treściami, które nie powinny być dla nich dostępne, np. dotyczących napojów wysokoalkoholowych.

 

×

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Najwyższy czas na uregulowanie influencer marketingu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.40.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!