PARTNERZY PORTALU

Nasza-Klasa musi zacząć zarabiać

Portale społecznościowe – choć gromadzą miliony użytkowników – wciąż nie znalazły sposobu, jak wykorzystać finansowo swój potencjał.

Portal Nasza-Klasa, największy hit polskiego Internetu, właśnie trafił na globalną listę najczęściej wyszukiwanych haseł w wyszukiwarce Google. Liczba profili zarejestrowanych w należącym do estońskiego funduszu Forticom portalu zbliża się do 19 mln. 12 mln stanowią aktywni użytkownicy. W Polsce N-K przoduje w liczbie miesięcznych odsłon (prawie 10 mld miesięcznie) i pod względem średniego czasu spędzonego na stronie przez użytkownika (11,5 godziny miesięcznie) - pisze "Rzeczpospolita".

Mimo to serwis nie ma wyników porównywalnych z np. Onet.pl, który w pierwszym półroczu odnotował 85 mln zł przychodu (43 proc. więcej niż rok wcześniej). Co prawda N-K nie ujawnia swoich wyników finansowych, ale według Rafała Oracza z firmy CR Media Consulting, przychody serwisu z reklam sięgają co najwyżej ”kilku milionów złotych” miesięcznie.

Szukając większych przychodów, N-K stopniowo wprowadza drobne płatności za niektóre funkcje, jak np. możliwość sprawdzenia, jakie osoby oglądały ostatnio profil użytkownika (za darmo widać tylko trzy ostatnie osoby).

– Jesteśmy na plusie. To jednak nie oznacza, że przestaniemy szukać nowych sposobów generowania przychodu – mówi ”Rzeczpospolitej” Maciej Popowicz, założyciel Naszej-Klasy. Nie wyklucza, że w przyszłości spółka będzie chciała pozyskać kapitał z giełdy. – Jeśli pojawimy się na parkiecie, to jako część międzynarodowej grupy raczej nie na warszawskiej GPW – mówi.

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nasza-Klasa musi zacząć zarabiać

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!