PARTNERZY PORTALU

Netia szykuje się do trudnych warunków na rynku

Netia szykuje się do trudnych warunków na rynku
Fot. mat. pras.

Netia chce mocniej skoncentrować się na usługach telewizyjnych i agresywnie zwiększyć dynamikę pozyskiwania klientów w tej części w kolejnych kwartałach oraz utrzymać solidne marże w segmencie klientów biznesowych. Zastanawia się też nad długoterminową strategią dla usług mobilnych. Takie działania to zabezpieczenie przed trudnymi warunkami na rynku - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes Mirosław Godlewski.

Wcześniej w czwartek Netia obniżyła prognozę liczby usług RGU na 2012 rok do 2,650 mln z 2,750 mln ze względu m.in. na ogólnie trudne warunki handlowe na rynku klientów indywidualnych.

"Przyglądamy się i rewidujemy strategię dotyczącą rynku klientów indywidualnych (...) To na czym będziemy się coraz bardziej koncentrowali to usługi telewizyjne, których liczba w trzecim kwartale wyniosła 73 tys. wobec 71 tys. w drugim kwartale. Nastawiamy się na agresywniejsze wzrosty w kolejnych kwartałach, na razie na agresywniejsze niż wzrost o 1,5 tys. w trzecim kwartale, ale długoterminowo chcemy zdecydowanie to przyspieszyć" - powiedział Godlewski.

"Przez ostatnie pięć lat rośliśmy głównie w segmencie klientów indywidualnych, ale widać, że potencjał się wyczerpał. Usługi telewizyjne są tą częścią segmentu klientów indywidualnych, w którym chcemy rosnąć agresywniej, ale chcemy też utrzymać solidne przychody i solidne marże w segmencie klientów biznesowych. To jest zabezpieczenie przed cyklem koniunkturalnym" - dodał.

"Duże nadzieje wiążemy z usługami telewizyjnymi, żeby przychody z tych usług niwelowały spadki z usług głosowych, bo tych spadków spodziewamy się w kolejnych kwartałach i to jest nieuniknione" - powiedział również.

W trzecim kwartale 2012 roku liczba usług telewizyjnych wyniosła 73 tys. wobec 71 tys. w drugim kwartale i 62 tys. w pierwszym kwartale.

Przychody z usług głosowych spadły w III kw. 2012 r. do 242 mln zł z 251 mln zł w II kw. 2012 roku i wobec 268 mln zł (pro-forma) rok wcześniej.

Przychody w segmencie biznesowym wyniosły 247 mln zł w III kw. 2012 r., czyli spadły o 2 proc. kdk, a marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 48,2 proc. w III kw. 2012 r., a liczba usług w segmencie biznesowym wyniosła 703 tys. (wzrost o 1 proc. kdk)

Liczba usług w segmencie klientów indywidualnych wyniosła na koniec trzeciego kwartału 2012 roku 1.996 tys. (spadek 3 proc. kdk).

Prezes powiedział też, że Netia nie jest usatysfakcjonowana liczbą usług mobilnych.

"W przypadku usług mobilnych zastanawiamy się nad jakąś długoterminową strategią, bo poziom 100 tys. usług, to nie jest coś co nas satysfakcjonuje" - powiedział Godlewski.

"Zastanawiamy się nad powrotem do korzeni, czyli do myślenia o tych usługach jako o dodatku do usług głosowych i skoncentrowania się na klientach stacjonarnych" - dodał.

Liczba mobilnych usług internetowych wyniosła na koniec trzeciego kwartału tego roku 32,8 tys., a mobilnych usług głosowych 62 tys.

Liczba klientów usług szerokopasmowych Netii w trzecim kwartale spadła kdk o 2 proc. do 889 tys., a liczba klientów usług głosowych wyniosła 1.678 tys. i spadła o 2 proc. kdk.

Wcześniej podczas telekonferencji z analitykami Jonathan Eastick, dyrektor finansowy Netii powiedział, że nakłady CAPEX w 2013 roku mogą pozostać w granicach tegorocznych 270 mln zł, o ile spółka nie zdecyduje się na jakieś istotne zmiany w prowadzeniu działalności w segmencie gospodarstw domowych.

Prognoza grupy Netia na 2012 rok została podtrzymana na poziomie 2,125 mld zł przychodów, 600 mln skorygowanego EBITDA oraz 125 mln zł skorygowanego EBIT. Grupa podtrzymała prognozę nakładów inwestycyjnych na poziomie 270 mln zł. Prognoza marży skorygowanego EBITDA na 2012 rok została podtrzymana na poziomie 28,2 proc. Netia podtrzymała prognozę skorygowanych przepływów wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (skoryg. OpFCF) 330 mln zł.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Netia szykuje się do trudnych warunków na rynku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.107.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!