PARTNERZY PORTALU

Nie będzie tańszego Internetu

TP SA nie zamierza dalej walczyć o klientów ceną dostępu do sieci. Blokuje w ten sposób konkurencji możliwość obniżania stawek. A użytkowników przyciąga prezentami. Wychodzi taniej

Co miesiąc 100 – 200 tys. klientów Telekomunikacji Polskiej zawiera umowy o świadczenie usług internetowych lub przedłuża stare kontrakty. Od końca ubiegłego roku dostają za to od operatora prezenty - pisze "Rzeczpospolita".

Klient korzystający z Internetu płaci TP średnio 57 zł miesięcznie. Dla operatora to duża korzyść, jeżeli skłoni abonenta do podpisania umowy na 24 albo 36 miesięcy. Oznacza to pewny przychód od 700 do 1400 zł. A prezent kosztuje ok. 50 zł. – Wszystko, co oferuje abonentom TP, nie kosztuje jej więcej niż 100 zł netto – twierdzi jeden z dystrybutorów sprzętu komputerowego.– To bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Przyczynia się do wzrostu sprzedaży usług, bo Polacy lubią gratisy. Poza tym dla TP korzystniej jest oferować bonusy, niż dalej obniżać ceny usług internetowych – ocenia Grzegorz Bernatek, analityk firmy doradczej Audytel.

Telekomunikacja Polska musi ostro konkurować o internautów z innymi telekomami – przede wszystkim Netią, która od półtora roku ma prawo obsługiwać klientów podłączanych przez największego operatora. W 2007 r. statystyczny abonent Internetu przynosił TP o 20 proc. mniej niż rok wcześniej. Dlatego teraz operator próbuje zatrzymać niekorzystny dla siebie trend. Nie bez efektów. Do końca ubiegłego roku średnie przychody od abonenta Internetu spadały, ale w pierwszym kwartale tego roku udało się je podnieść o 3 proc., czyli 2 zł miesięcznie. Dla TP, która obsługuje ponad 2 mln klientów, w skali roku to dodatkowe kilkadziesiąt milionów złotych.

– Konkurencji trudno powielić taki manewr. Po pierwsze, nie ma takiej siły negocjacyjnej co TP. Po drugie – ważniejsze – ma znacznie niższe marże na usługach internetowych niż TP – mówi Grzegorz Bernatek. Najgroźniejsi dla TP konkurenci – Netia czy Tele2 – świadczą usługi w jej własnej sieci. Dzięki temu mają dostęp do 10 mln linii abonenckich, ale za ten dostęp muszą TP zapłacić. Opłaty dla narodowego operatora pochłaniają co najmniej połowę detalicznych cen dostępu do sieci, jakie proponują abonentom konkurenci - pisze "Rzeczpospolita"

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nie będzie tańszego Internetu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!