PARTNERZY PORTALU

Nintendo wskrzesza klasyczną konsolę sprzed 40 lat

Nintendo wskrzesza klasyczną konsolę sprzed 40 lat
Odświeżona, rocznicowa edycja Game Watcha zachowała kształt oryginału Fot. Nintendo
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: JP
  • Dodano: 13-11-2020 16:14

Odświeżony model Game & Watch jest dostępny w sprzedaży od 13 listopada i kosztuje niecałe 50 dolarów.

Konsola Game & Watch trafiła na rynek w 1980 roku i była pierwszym istotnym sukcesem japońskiej firmy, torując drogę dla późniejszego Nintendo Entertainment System (1985) i kultowego Game Boya (1989). Było kilka wersji tej podręcznej konsoli, z różnymi grami i w różnej konfiguracji.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Nintendo wskrzesza klasyczną konsolę sprzed 40 lat

  • O konsolach, grach i nie tylko 2020-11-13 22:08:57
    To się nazywa siła resentymentu, odnowić coś co miało w sobie sporo uroku i dostarczało choć bardzo prostą i prymitywną rozrywkę to niemniej jednak sympatyczną, Super Mario Bros to klasyka gatunku. To dobra gierka na chwilowe zabicie nudy - mimo iż stara jak świat to nawet dzieciaki obecnych generacji potrafią w to zagrać i mieć z tego frajdę. W ogóle NES( Nintendo Entertainment System) mimo iż miało słabiutką grafikę i pełną niedoróbek to ten styl retro był dość sympatyczny, właśnie poprzez te swoje niedoskonałości, przypomnijmy, że były to lata 80-te(pierwsza połowa), a konsola była 8-bitowa( z gier 8-bitowych mamy też np. Contrę, Galagę, Galaxian, Pac-Mana, Snake'a - gry, które wytyczyły szalki do bycia inspiracjami na przyszłość). W drugiej połowie lat 80-tych pojawiły konsole i gry 32-bitowe( typowe konsole: Sega Genesis, Sega Master System, Sega Megadrive, Super Nintendo Entertainment System - druga połowa lat 80-tych i początki 90-tych to duża dominacja na rynku firmy Sega i ich gier - Sonic czołowym przykładem, nie znam ogólnie tytułów gier Sega, bo nigdy się nie zagłębiałem w tym temacie) i wreszcie w drugiej połowie lat 90-tych pojawiły się 64-bitowe( przykładowe konsole: Nintendo 64, Sony Playstation 1, Sega Dreamcast, firma Sega wyraźnie zaczęła przegrywać z Sony i Nintendo pod względem popularności tamtych konsol - były po prostu lepsze i miały lepsze tytuły gier, szczególnie Playstation 1 - Crash Bandicoot 1,2,3, Crash Team Racing, Crash Bash, Tekken 1,2,3 Rayman, Rayman 2, Rayman Rush - to są klasyki nad klasykami, po latach z chęcią się do tych gierek wraca, doczekują się nawet odświeżenia, nowych odsłon, są ponadczasowe), a potem po 2000-nym roku 128-bitowe( typowe konsole: Sony Playstation 2, Microsoft XBOX, Nintendo Gamecube, Sega przeszła raczej wtedy do produkcji jedynie gier ale już mniej intensywnie co jeszcze w latach 90-tych, nie dała rady na rynku konsol). Te zaś które są obecnie mają 256-bitów( typowe konsole: Sony Playstation 3, Nintendo Wii, Microsoft XBOX ONE) albo nawet już i więcej( Sony Playstation 4). Mówimy tu wszędzie o konsolach telewizyjnych rzecz jasna, odnośnie konsol przenośnych to wiedzę mam trochę mniejszą, wiem jakie były dawniej i dziś ale w zakresach czasowych to już nie wiem kiedy które się pojawiały mniej więcej, wiem że Nintendo miał serię konsol przenośnych - był Gameboy, potem Gameboy Color, następnie Gameboy Advance, potem były Nintendo DS, 3DS, Switch, Sega też coś miała przenośnego ale nie pamiętam co, były też konsole firmy Atari Lynx, Atarii 2600(nie przenośny), Jaguar, zaś Sony miało Playstation Portable, Playstation Vita, Playstation Portable GO. Dużo jak widać tych wszystkich konsol było, różnych firm, rodzajów(przenośne lub stacjonarne) i wiele generacji, obecnie konsole są 7 albo 8 generacji w obecnych czasach. Jednak chyba najbardziej wczesne konsole i gry były w latach 70-tych( na początku ich była konsola Odyssey firmy Magnavox, a pod koniec ich pojawiała się Magnavox Odyssey II, mniej więcej w czasie kiedy zaczęło tworzyć coś Atari). Najstarsze konsole i gry do nich rozpoczęły ewolucję i pomysły inne oraz kombinacje i wariacje - ludzka kreatywność i pomysłowość nie znała granic w latach 80-tych, 90-tych i dalej w zakresie gier video i konsol. Dużo czytałem na temat historii konsol i gier do nich, niby wiedza bezużyteczna ale ciekawa i interesująca, fajnie się zagłębić i posłuchać lub obejrzeć na filmikach jak to kiedyś było z konsolami i grami, jakie były ewolucje, pomysły, koncepcje, jakie zachodziły modyfikacje, te konsole jedne z najstarszych, do których należy Nintendo Entertainment System(NES) i gry dedykowane tej konsoli wytyczyły ścieżki rozwoju, natchnęły do dalszych pomysłów, były inspiracjami. Ktoś powie, że niby głupie te konsole i gierki - może trochę w tym i prawdy ale z drugiej strony ile intelektu, pracy po nocach niekiedy i zaangażowania oraz zmysłu kreatorskiego było w twórcach tego wszystkiego - to trzeba docenić. Fajnie jest stworzyć konsolę czy jakieś gry do niej. Udana konsola do gier wzbudza sentyment i chce się do niej powrócić po latach rozłąki, to samo z grami - dobrze zrobiona gra pod względem grafiki, humorystki, fabuły, ścieżki dźwiękowej powoduje, że fajnie do takiej od czasu do czasu powrócić, zresztą to samo cechuje filmy i muzykę oraz modę - lubimy oglądać filmy z lat 80-tych i 90-tych mają w sobie jakiś klimat, urok, bliskość, ciepło, lubimy słuchać muzyki z tych lat także i pod tymi samymi względami, nawet i często bywa tak, że moda z poprzednich dekad powraca na salony. Może właśnie swego rodzaju resentyment, sentymentalizm, nawiązanie do poprzednich dekad będzie mieć wpływ na następne dekady, jakbyśmy wyłuskali wszystko to co dobrego dały nam lata 80-te, 90-te i 2000-ne na świecie to moglibyśmy to zostawić w niezmienionej formie a czasem tylko z lekka odświeżonej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!