PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe technologie nie zawsze sprzyjają właścicielom sklepów

Autor: PAP/PSZ
14-02-2018 15:40
Nowe technologie nie zawsze sprzyjają właścicielom sklepów

Właściciele sklepów nie zawsze nadążają za zmieniającymi się trendami.

Fot. Shutterstock

Co czwarty właściciel sklepu stacjonarnego deklaruje rozczarowanie inwestycją w technologię, która zamiast przyciągać klientów do sklepów tworzy bariery pomiędzy konsumentem a marką - donosi serwis Computer Weekly.

  • Przeszło 40 proc. respondentów zauważa, że szersze wykorzystanie nowych technologii przyczyniło się do wzrostu zysków i rozszerzenia działalności.
  • Wraz z upowszechnianiem się smartfonów właściciele sklepów muszą coraz bardziej skupiać się na budowie wielokanałowego doświadczenia sprzedażowego.
  • Z kolei 70 proc. konsumentów uważa, że technologie "radykalnie przekształciły" sposób robienia zakupów i sklepy.
Według badań przeprowadzonych przez Fujitsu, 25 proc. właścicieli sklepów zadeklarowało, że technologia utrudnia im kontakt twarzą w twarz z klientem. Jest to dla nich martwiące przede wszystkim ze względu na rosnącą popularność trendu spersonalizowanych zakupów.

Zaledwie połowa respondentów zadeklarowała posiadanie specjalnie zbudowanej, cyfrowej strategii komunikacyjnej określającej wykorzystanie technologii w biznesie - mówi raport Fujitsu.

Zdaniem dyrektora zarządzającego Fujitsu w Wielkiej Brytanii i Irlandii - Rupala Karii, właściciele sklepów nie będą mogli już dłużej "chować głowy w piasek", jeśli chodzi o cyfrową transformację. Technologia natomiast będzie miała coraz większy wpływ na zachowania konsumentów związane z tym jak i gdzie robią zakupy.

Jednym z gorących tematów w biznesie sprzedażowym jest personalizacja, która staje się coraz bardziej możliwa dzięki wykorzystaniu dużej ilości danych zbieranych za pomocą urządzeń mobilnych. Pozwala to nie tylko zdobyć informacje o klientach, ale też zaoferować im spersonalizowane oferty oraz doświadczenia, których oczekują po wizycie w sklepie.

"Właściciele sklepów nie podchodzą dobrze do technologii. Zamiast skoncentrować się na wykorzystaniu technologii do polepszenia swoich usług i zbudowania lojalności klientów, skupiają się na zwiększonej konkurencji i przemianach we własnym sektorze" - twierdzi Karia.

Czytaj także: Facebook wspólnie z Apple testuje nowe rozwiązania płatności za treści

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 437 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

574 373 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.