PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowoczesne technologie zmieniają handel detaliczny. Gdzie jest granica?

Autor: Aneta Kaczmarek
25-06-2018 20:00 |  aktualizacja: 25-06-2018 19:59
Nowoczesne technologie zmieniają handel detaliczny. Gdzie jest granica?

Z nowoczesnych technologii coraz chętniej korzystają firmy odzieżowe

(fot. mat. prasowe LPP)

Nowoczesne technologie odważnie wkraczają do kolejnych branż. O ile jedne zadomowiły się w nich na dobre, tak drugie dopiero raczkują. Jedno jest pewne - zmiany są nieuniknione i to, co dziś jest w fazie testów, za kilka lat zostanie wyparte przez nowe, lepsze, skuteczniejsze. I tańsze. Digitalizacja postępuje i nabiera rozmachu.

  • Walt Disney wprowadził do swoich parków rozrywki inteligentne opaski. NBA sprzedaje koszulki z wszytymi tagami. Ralph Lauren ma salon z wirtualną przymierzalnią.
  • Nowoczesne technologie są coraz powszechniejsze i coraz mocniej wkraczają w realny świat. To zjawisko, którego nie da się zatrzymać, ale też nie trzeba się go bać.
  • Technologie bowiem albo rozwiązują problemy, albo mają wzmocnić doświadczenia, których nie są w stanie wykorzystać tradycyjne formy.
W ciągu ostatnich 20 lat wiele się zmieniło w handlu detalicznym. Między innymi pojawił się e-commerce, czyli sklepy internetowe, które umożliwiają robienie zakupów bez wychodzenia z domu. Pierwsze sklepy internetowe pojawiły się pod koniec lat 90. Kilka lat temu mocno zaistniał kolejny trend, m-commerce, czyli możliwość robienia zakupów, jadąc tramwajem czy metrem, z wykorzystaniem smartfonów.

- Ostatnio pojawił się inny, bardzo popularny trend, który nazywa się omnichannel. Pozwala on połączyć różne kanały sprzedaży i dostarczyć konsumentom spójne doświadczenie zakupowe. Tak naprawdę niewiele jest firm, które osiągnęły odpowiedni poziom doświadczeń tak, by niezależnie w którym kanale konsument rozpocznie swoje doświadczenia, i w którym go skończy, doznania posprzedażowe były jednakowe. Przez te ostatnie 20 lat jest jedna rzecz, która nie zmieniła się wcale - sklepy. W Wielkiej Brytanii w zeszłym roku 90 proc. całego handlu było realizowanych w sklepach stacjonarnych, mowa tu o różnych branżach. Ten wynik będzie się zmieniał, ale to wciąż jest najważniejszy kanał sprzedaży - mówi Rafał Reif, dyrektor w Accenture Polska odpowiedzialny za doradztwo dla firm handlu detalicznego.

Średnia konwersja odwiedzin w sklepie stacjonarnym jest znacznie wyższa niż w sklepie internetowym. Firmy inwestujące w omnichannel dwoją się i troją, by ten wskaźnik podnieść. To ogromne wyzwanie i bardzo trudne oraz kosztowne zadanie.

- Tak naprawdę 4 proc. konwersji w e-commerce, czyli od momentu wejścia na stronę do momentu zakupu, to jest dobry wskaźnik, i to w Europie Zachodniej. W Polsce to jest wskaźnik do 2 proc. Mistrzem tutaj jest Amazon, który osiąga poziom 13 proc., ale to jest jedyna tego typu firma na świecie. Dlaczego konwersja w sklepie stacjonarnym jest 5-krotnie wyższa? Doznania podczas zakupów w sklepie są zupełnie inne. Możliwość interakcji z produktem, dotknięcia materiału, sprawdzenia, jak sukienka się układa, jaki ma kolor - to są zupełnie inne doznania niż w kanałach internetowych, mimo coraz lepszych zdjęć czy nagrań wideo - mówi dyrektor Accenture.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 834 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.