PARTNERZY PORTALU

NTT System chce zamieszać na rynku telewizorów

NTT System chce zamieszać na rynku telewizorów

Odbiorniki pod własną marką zaczyna produkować firma NTT System - dowiedziała się "Rzeczpospolita". Nie boi się starcia ze światowymi gigantami, którzy mają już fabryki w Polsce.

W tym roku w Polsce powstanie ponad 24 mln telewizorów. Konkurencja jest ogromna, spadają ceny. I mogą spaść jeszcze bardziej za sprawą odbiorników, których produkcja ruszyła w nowym zakładzie w Pabianicach. Pod marką NTT, znaną z komputerów, powstają tam trzy modele o monitorach 26, 32 i 42 cale w cenach, którymi mogą zawalczyć z globalnymi liderami.

To pierwsza od lat polska marka na trudnym, ale i szybko rosnącym rynku – swoje zakłady w Polsce ma Sharp, LG, Daewoo czy Funai, a produkcję do Polski chce też przenieść koncern JVC. Wcześniej rynek próbowały zdobyć rodzime Curtis czy Elemis, jednak nie wytrzymały konkurencji. Kontrolowany przez osoby fizyczne NTT, który produkuje także komputery, nie podaje wartości inwestycji w zakład, ale plany ma ambitne. – Chcemy produkować 10 tys. sztuk miesięcznie i mamy nadzieję, że uda nam się to osiągnąć przez kilka najbliższych lat – mówi Tomasz Rajca, kierownik działu reklamy i marketingu NTT System.

Polska już teraz jest bowiem niekwestionowanym liderem produkcji telewizorów w Europie – w Hiszpanii czy Wielkiej Brytanii powstaje rocznie co najwyżej po kilka milionów sztuk, podobnie w Czechach i na Węgrzech. Potentatem przez długie lata była też Turcja, jednak jej znaczenie spada – w 2004 r. powstało tam ponad 20 mln sztuk, w 2006 r. już 16,5 mln sztuk.

W Polsce produkcja telewizorów rośnie w błyskawicznym tempie – dynamika w porównaniu z ub.r. wyniesie co najmniej 30 proc., choć jeszcze rok temu wynosiła 100 proc. – Na pewno w tym roku nasza produkcja przekroczy 50 proc. zapotrzebowania w UE – mówi Robert Uklański, prezes Instytutu Rynku Elektronicznego. Firmy jak LG czy Daewoo zwiększają moce produkcyjne – w przypadku tej drugiej plan zakłada nawet wzrost o 200 – 300 proc. Dlatego według prognoz IRE w 2010 r. w Polsce może powstać już 38 mln telewizorów, co będzie stanowiło 77 proc. zapotrzebowania europejskiego rynku.

Większość naszej produkcji trafia na eksport – jak podaje firma HGM, w Polsce w ub.r. sprzedało się 1,5 mln telewizorów za ok. 3,5 mld zł. Kineskopowych było już tylko 500 tys., a wydaliśmy na nie 500 mln zł. Jeszcze w 2006 r. Polacy kupili ich ok. 1 mln sztuk. Z drugiej strony sprzedaż plazm i LCD rośnie nawet 30 – 40 proc. rocznie. Telewizory kineskopowe są w zdecydowanym odwrocie – w tym roku według szacunków HGM kupimy ich 100 – 200 tys. i już w 2009 roku sklepy zaczną je wycofywać ze sprzedaży.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: NTT System chce zamieszać na rynku telewizorów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.184.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!