PARTNERZY PORTALU

Obsługa klientów TP może podrożeć

Obsługa klientów TP może podrożeć

W grudniu tego roku wygasają trzyletnie kontrakty, które Telekomunikacja Polska podpisała z monterskimi firmami zewnętrznymi w 2006 roku.

Umowy były wynagrodzeniem za przyjęcie do pracy kilku tysięcy pracowników narodowego operatora i miały przynieść grupie 1 miliard złotych oszczędności - pisze "Parkiet".

Początkowo kontrakty z TP miało 48 firm, potem 13. Jak informuje TP, dziś o jej sieć dba 10 spółek zewnętrznych. Nie są to już jednak te same przedsiębiorstwa, co przed trzema laty. Od tamtego czasu zdążyły poprawić swoją kondycję finansową, pozyskać inwestorów branżowych, a jedno z nich wybiera się nawet na warszawską giełdę.

TP przygotowuje się do negocjacji z podwykonawcami. Branża czeka zaś na ofertę zarządu operatora. I liczy na większe pieniądze.

Dla TP nie będą to łatwe rozmowy, bo po drugiej stronie pojawili się zagraniczni gracze: fiński Eltel Networks i szwedzki Relacom, którzy zdążyli przejąć jej największych partnerów i planują kolejne zakupy.

Z nieoficjalnych informacji "Parkietu" wynika, że w geście obrony TP sama zastanawia się, czy nie zainwestować w jeszcze niezależne firmy specjalizujące się w obsłudze technicznej sieci, których jest coraz mniej. Spółka tego nie komentuje, ale rzecznik Wojciech Jabczyński informuje, że pod uwagę brane są "różne warianty".

W branży mówi się też, że TP rozważa rozpisanie przetargu na jednego głównego wykonawcę, który następnie dogadywałby się z mniejszymi firmami. Pomysł ten ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Obsługa klientów TP może podrożeć

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!