PARTNERZY PORTALU

PayPal chce wykorzystać rosnący popyt na cyfrowe usługi finansowe w Indiach

Fot. Shutterstock

Amerykańska firma PayPal chce zwiększyć swoją obecność w Indiach, aby wykorzystać rosnące tam zapotrzebowanie na cyfrowe usługi finansowe - podał brytyjski dziennik "Financial Times", wskazując, że w USA i Europie rynek podobnych usług zwalnia.

  • Bank Rezerw Indii spodziewa się, że w ciągu najbliższych lat liczba korzystających z płatności online wzrośnie ze 100 mln do 300 mln.
  • Przez PayPal przechodzi co trzeci dolar opuszczający Indie w wyniku eksportu detalicznego.
  • Na południowoazjatyckim rynku, gdzie według PwC z usług mobilnych korzysta dwukrotnie więcej użytkowników niż w USA.

PayPal w listopadzie 2017 r. otworzył w Indiach oddział umożliwiający lokalnym przedsiębiorcom procedowanie zarówno krajowych, jak i międzynarodowych płatności. Amerykański usługodawca widzi w indyjskim rynku kluczowy element swojej strategii wzrostu. "FT" wskazało, że w krajach zachodnich rynek cyfrowych usług płatniczych zbliża się do punktu nasycenia. Jak zauważył dyrektor ds. technologii PayPala, Sri Shivananda, "Indie są obecnie przedmiotem szczególnego zainteresowania" firmy.

Dyrektor zarządzający indyjskiego oddziału PayPala Anupam Pahuja podkreślił, że rośnie wykorzystanie usług firmy przez freelancerów, małe przedsiębiorstwa i producentów, a usługodawca rozszerza swój zasięg poza duże ośrodki miejskie w Bombaju i Nowym Delhi. Pahuja wskazał ponadto, że przez PayPal przechodzi co trzeci dolar opuszczający Indie w wyniku eksportu detalicznego.

Jedna z kluczowych inicjatyw PayPala ma na celu opracowanie sposobu na utrzymanie klienta podczas procesu płatności. Największym wyzwaniem dla branży jest obecnie duża liczba osób, które decydują się na zamówienie produkty przez internet, ale rezygnują z zakupu przez długi proces weryfikacji - zaznaczyła gazeta. Amerykański koncern pracuje w związku z tym nad rozwiązaniem płatności typu one-click, której projekt pilotażowy uruchomiono wyłącznie w Indiach.

W związku z planami zwiększenia obecności na południowoazjatyckim rynku, gdzie według PwC z usług mobilnych korzysta 450 mln użytkowników (dwukrotnie więcej niż w USA), PayPal zamierza również zwiększyć w Indiach zatrudnienie - o 1,2 tys. osób do końca 2019 r. W ubiegłym miesiącu w mieście Hyderabad firma otworzyła trzecie centrum w tym kraju. Obecnie amerykański usługodawca zatrudnia w Indiach 3,5 tys. pracowników.

Spółka zapowiedziała ponadto, że będzie szukać firm, które mogłaby przejąć. Jak przypomniała brytyjska gazeta, w ubiegłym roku PayPal uczestniczył w rundzie finansowania o wartości 125 mln dolarów dla indyjskiego dostawcy terminali dla punktów sprzedaży Pine Labs.

Jak zauważył dziennik, wysiłki PayPala wpisują się w inicjatywy lokalnego rządu, które doprowadziły do znacznego zwiększenia liczby cyfrowych transakcji. Bank Rezerw Indii (RBI) spodziewa się, że w ciągu najbliższych trzech lat liczba osób korzystających z płatności online wzrośnie ze 100 mln do 300 mln.

PayPal nie jest jedyną zagraniczną firmą działającą w sektorze cyfrowych usług finansowych, która zdecydowała się na wejście do Indii. Na lokalnym rynku dotychczas pojawiły się m.in. Paytm (własność chińskiego koncernu Alibaba), a także PhonePe (opracowany przez amerykańską sieć marketów Walmart).

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PayPal chce wykorzystać rosnący popyt na cyfrowe usługi finansowe w Indiach

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!