PARTNERZY PORTALU

Pino.pl: rusza nowy gracz w internecie

Sklejenie z rynkowej drobnicy dużego gracza, konkurenta dla największych polskich portali - takie były ambicje pomysłodawców serwisu Pino.pl. Ich eksperyment wchodzi w decydującą fazę

Budowa portalu Pino.pl trwała od końca ubiegłego roku. Kilka dni temu giełdowa spółka Internet Group (jest to w dużej części dawne CR Media Consulting) odpaliła serwis w nowej wersji. - Portal jest gotowy - mówi "Gazecie Wyborczej" Rafał Janik, dyrektor ds. rozwoju w Pino.pl, który określa swój serwis jako "centrum internetu". - Nadszedł czas na dużą kampanię promocyjną.

Pomysł na Pino.pl był eksperymentem obliczonym na zbudowanie stosunkowo niskim kosztem silnego portalu, który według zapowiedzi z grudnia zeszłego roku miał w tym roku osiągnąć widownię rzędu 8 mln osób, czyli niewiele mniej, niż ma obecnie Wirtualna Polska, i więcej, niż ma Interia.pl.

Związani z CR Media Consulting pomysłodawcy Pino.pl postanowili wykorzystać światową modę na tzw. Web 2.0, czyli na serwisy, których zawartość tworzą lub agregują sami internauci (chodzi o witryny z wideo w rodzaju YouTube.com, agregatory odsyłaczy spod znaku Digg.com, serwisy blogowe i dziennikarstwa obywatelskiego, serwisy społecznościowo-towarzyskie itp.) - wylicza dziennik.

Wykorzystać w dwojaki sposób - po pierwsze, przejąć szereg młodych (więc jeszcze stosunkowo tanich) serwisów tego rodzaju mnożących się na polskim rynku (głównie jako kalki projektów z USA), licząc, że ich popularność będzie rosła równie szybko jak amerykańskich oryginałów. Po drugie, stworzony z ich połączenia portal miałby koszty działania znacznie niższe niż portale tradycyjne - większość treści dostarczaliby mu za darmo użytkownicy.

Internet Group zdołała kupić znaną firmę hostingową Prv.pl (umożliwia tworzenie darmowych stron internetowych) i blisko dziesięć innych serwisów, w tym m.in. dziennikarski iThink.pl, Patrz.pl (wideo) i społecznościowy Osobie.pl. Miał być też popularny Blog.pl, ale w ostatniej chwili podkupił go Onet - wyjaśnia "GW".

"Czapką" nad nimi jest witryna Pino.pl oferująca wybór treści z poszczególnych serwisów, pocztę elektroniczną oraz możliwość logowania się jednym loginem i hasłem do wszystkich serwisów grupy. Właśnie ta ostatnia funkcja, określana jako wspólny paszport, jest zdaniem twórców przedsięwzięcia trzonem projektu.

- Dotychczasowe koszty projektu to kilka milionów złotych. Szczegółów nie możemy podać ze względu na poufność w umowach - mówi w "Gazecie Wyborczej" Janik.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pino.pl: rusza nowy gracz w internecie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!