PARTNERZY PORTALU

Piotr Kardach chce podwoić cenę Sygnity

Analitycy dobrze oceniają plany informatycznej spółki. I twierdzą, że podwojenie wartości jest możliwe.

Sygnity, spółka powstała z połączenia Computerlandu i Emaksu, wychodzi na prostą. Prezes Piotr Kardach z optymizmem patrzy w przyszłość i chce w ciągu 1-2 lat co najmniej podwoić giełdową wycenę - napisał "Puls Biznesu".

- To absolutne zadanie zarządu - mówi prezes. Do końca roku chce zakończyć restrukturyzację. Obiecuje przejęcia, perspektywiczne umowy partnerskie i poprawę wyników.

Czy podwojenie wartości jest realne? - Teoretycznie jest to do zrobienia. Podwyższając nieznacznie marże na istniejącym portfelu zamówień, można osiągnąć rentowność operacyjną na poziomie 4-5 proc. - powiedział "PB" Przemysław Sawala-Uryasz, analityk CA IB.

Wylicza, że przy obrotach 1 mld zł daje to 50 mln zł zysku operacyjnego. Spółka może więc zmierzać ku zyskowi netto 30-40 mln zł. - Przy takim zysku stabilna firma jest w stanie uzyskać wycenę na poziomie 600 mln zł (15 razy zysk). Warunkiem jest poprawa portfela zamówień - dodaje analityk CA IB.

Zdaniem Piotra Janika z DI BRE Banku, Sygnity jest niedoszacowane. - Poziom wyceny nie jest odpowiedni dla zdrowej struktury i wynika z obaw co do dalszych losów spółki. Jeśli Sygnity wyjdzie na prostą okaże się, że na tle grupy porównawczej spółka jest mocno niedowartościowana, ze znacznym potencjałem wzrostu - mówi "PB" Piotr Janik.

I dodaje, że po restrukturyzacji, nawet mimo presji płacowej pracowników, spółka jest w stanie uzyskiwać przyzwoite marże, jak zdrowy integrator.

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Piotr Kardach chce podwoić cenę Sygnity

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.220.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!