PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

PKO Leasing: Nie boimy się fintechów

Autor: Bartosz Dyląg
11-09-2019 06:01 |  aktualizacja: 10-09-2019 22:45
PKO Leasing: Nie boimy się fintechów

Od lewej Radosław Drozd, Paweł Pach i Jarosław Brzuzy

Fot. PTWP

- Jesteśmy przed trudniejszym okresem w gospodarce, a w takich momentach dla naszych klientów ważniejszy niż cyfrowy dostęp do usług leasingowych będzie fakt, że dostęp do finansowania ich biznesów nie ustanie. Wszyscy bardzo dobrze pamiętamy rok 2008, upadek Lehman Brothers. Co wówczas było kluczem do tego, że polska gospodarka nie zanotowała recesji? Bardzo odpowiedzialnie zachował się sektor finansowy i bankowy, zapewniał on finansowanie polskiemu przedsiębiorcy nawet w tym trudnym czasie. Ono było droższe, obarczone większym ryzykiem, ale było dostępne - zwraca uwagę Paweł Pach, prezes PKO Leasing.

  • Drugie półrocze w branży leasingowej może być gorsze niż pierwsze, bo nie będzie działał czynnik wzmacniający w postaci wydawania samochodów z umów, które zostały podpisane w czwartym kwartale 2018 roku – uważa prezes PKO Leasing Paweł Pach.
  • Jeśli chodzi o podpisywanie umów, na razie nie możemy spodziewać się rewolucji, dalej obowiązuje pisemna forma umowy. Nie ma w tej chwili możliwości, by zmienić Kodeks cywilny – dodaje Radosław Drozd, członek zarządu PKO Leasing.
  • Wiceprezes PKO Leasing Jarosław Brzuzy zapowiada wygodę, szybkość oraz lepszą cenę dla klienta.

    Jak wyglądało pierwsze półrocze branży po ważnych zmianach przepisów podatkowych od 1 stycznia?

Paweł Pach, prezes PKO Leasing: – Pierwsze półrocze było dość ciekawe. Pierwszy kwartał 2019 roku był napędzany przez umowy zawarte w czwartym kwartale 2018 roku. Przedsiębiorcy, wiedząc o zmianach w prawie podatkowym, podpisali bardzo dużą liczbę umów w firmach leasingowych na zakup samochodów, szczególnie tych o wartości powyżej 150 tys. zł.

Paweł Pach, prezes PKO Leasing. Fot. PTWP
Paweł Pach, prezes PKO Leasing. Fot. PTWP

Po tym intensywnym okresie spodziewaliśmy się tąpnięcia w segmencie samochodów osobowych, ale to - przynajmniej w naszej firmie - nie nastąpiło. W pierwszym półroczu osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie powyżej 5 mld złotych, a na ten wynik w znacznej mierze wpłynął właśnie segment pojazdów do 3,5 tony. Takiego półrocza w PKO Leasing jeszcze nie było.

Czyli nie potwierdziły się niekorzystne prognozy z końcówki 2018 roku?

Jarosław Brzuzy, wiceprezes PKO Leasing: – Z punktu widzenia naszej spółki absolutnie się nie potwierdziły. Elastycznie reagujemy na potrzeby klientów i dostosowujemy nasze działania do specyfiki lokalnych rynków, na których działamy. Jako Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego mamy łącznie prawie 10 mln klientów. Do tego nasz model biznesowy zakłada sprzedaż produktów przez wysoko wyspecjalizowanych doradców. Ten element pomaga nam w budowaniu przewagi na rynku. Pamiętajmy, że cały czas mówimy o przyroście rynku względem dużej bazy z ubiegłego roku. W 2018 roku  jako branża sfinansowaliśmy aktywa prawie za 150 mld zł i szacujemy, że odpowiada to 29-proc. udziałowi w finansowaniu środków trwałych wśród przedsiębiorstw.

Czytaj też: Biała księga branży alkoholowej. Budżet państwa mógłby zyskać nawet 12 mld zł

Radosław Drozd, członek zarządu PKO Leasing: – Zwróćmy uwagę, że pomimo obniżenia wartości finansowania samochodów w pierwszym półroczu, byliśmy w stanie wzmocnić również inne segmenty rynku. Dalej intensywnie rozwijał się segment maszyn i urządzeń. Do tego pomimo obaw co do spowolnienia koniunktury, popyt na ciągniki siodłowe czy naczepy nadal pozostawał w I półroczu na dosyć wysokim poziomie. To wszystko wpłynęło na osiągnięty przez nas wynik.

Wiemy, że osiągnęliście wyniki poza zasięgiem innych graczy rynku leasingowego.

Paweł Pach: – W pierwszym półroczu tego roku PKO Leasing urósł o 14,1 proc., cały rynek w tym czasie zanotował spadek o 0,6 proc. Wysoka dynamika pozwoliła nam na osiągnięcie większego niż w 2018 roku udziału w rynku. Wyniósł on teraz 13 proc. To efekt równomiernego i stabilnego wzrastania w każdym segmencie i grupie przedmiotów. Nie rośniemy w konkretnym segmencie, mamy bardzo zdywersyfikowany portfel. Szczególnie na nasz wynik wpłynęły dwa segmenty: pojazdów do 3,5 t oraz maszyn i urządzeń.

Jarosław Brzuzy: – Warto dodać, że obecność w grupie kapitałowej pozwala nam na wychodzenie z ofertą też poza granice kraju, co daje nam dostęp do 550 mln klientów. Powinniśmy na biznes leasingowy patrzeć nie tylko przez pryzmat Polski, ale szerzej, przez rynek europejski. Dzięki temu możemy realizować wzrosty w każdej sytuacji gospodarczej.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.100.232
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

8 690 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

404 110 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.