PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Płatności elektroniczne: Polacy jednak nie boją się biometrii

Autor: JP
14-02-2018 14:00 |  aktualizacja: 14-02-2018 14:07
Płatności elektroniczne: Polacy jednak nie boją się biometrii

74 proc. badanych uważa, że skanowanie odcisku palca to najbezpieczniejsze rozwiązanie.

Flickr, CC BY 2.0

83 proc. badanych uważa autentykację płatności za pomocą biometrii za bezpieczną - wynika z raportu Digital Payments Study 2017 przygotowanego na zlecenie Visa.

Konsumenci, którzy płacą już zbliżeniowo, chętniej wykorzystują swoje urządzenia mobilne do bankowania online (71 proc. wskazań) czy przesyłania pieniędzy swojej rodzinie i znajomym (46 proc.), niż osoby, które z takich płatności nie korzystają. Są oni też optymistycznie nastawieni do innowacyjnych metod płatności - 88 proc. z nich wierzy, że w ciągu następnych trzech lat będzie płacić za pomocą urządzeń mobilnych. Konsumenci płacący zbliżeniowo uważają również, że płatności mobilne są obecnie wygodniejsze (63 proc. wskazań) i bezpieczniejsze (47 proc.) niż jeszcze rok temu.
Wraz z rosnącą popularnością innowacyjnych rozwiązań płatniczych, rozwijają się nowe metody autentykacji - w tym biometria, która budzi duże zaufanie konsumentów. 83 proc. z nich uważa, że jest ona bezpieczną formą uwierzytelnienia (wzrost o 23 p.p. w stosunku do ubiegłorocznej edycji raportu).

Skanowanie odcisku palca oraz tęczówki oka zostały wskazane przez Polaków jako te metody autentykacji biometrycznej, z których skorzystaliby najchętniej podczas robienia zakupów. 74 proc. badanych uważa, że skanowanie odcisku palca to najbezpieczniejsze rozwiązanie. 41 proc. pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.

- Płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów - komentuje dyrektor Visa w Polsce Adrian Kurowski.

Badanie zrealizowano w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach. Liczebność próby: 42,3 tys. konsumentów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 888 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

580 890 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.