PARTNERZY PORTALU

PlayStation 5 i Xbox X/S to okazja do budowania polskich marek

PlayStation 5 i Xbox X/S to okazja do budowania polskich marek
Pierwsze egzemplarze nowych generacji konsoli Sony i Microsoftu trafiły już do sprzedaży. Premiera nowych urządzeń daje okazję do szybkiego wyrobienia sobie marki. Fot. ms_pics_and_more / Shutterstock.com

Microsoft i Sony, prezentując nowe generacje konsol do gier, pokazały, że obierają różne ścieżki rozwoju. Dla producentów stwarza to dodatkową okazję do dywersyfikacji strategii, ale zarazem stanowi dodatkowe wyzwanie. Przedstawiciele branży są jednak zgodni, że wcześniejsze pogłoski o śmierci tego typu urządzeń były przedwczesne.

  • Zaraz po premierze nowej konsoli konkurencja wśród gier napisanych specjalnie pod nią jest stosunkowo mała, co daje szanse na łatwiejsze przebicie m.in. polskim studiom, także tym zupełnie nowym.
  • Wiele wskazuje na to, że Microsoft w coraz większym stopniu stawia na samą usługę grania niż na dostarczanie sprzętu w postaci konsoli. Sony pozostaje w większym stopniu wierne dotychczasowemu podejściu.
  • Listopadowe premiery konsol na razie zdają się udowadniać, że pogłoski o śmierci tego rodzaju sprzętu były przedwczesne.
W listopadzie 2020 roku na rynku zadebiutowały nowe generacje konsol do gier produkcji Sony i Microsoftu. Pierwsza firma wypuściła PlayStation5, podczas gdy Microsoft wprowadził dwie nowe odmiany konsoli Xbox - X oraz S.

Wszystkie oferują znacznie lepsze parametry techniczne niż ich poprzednicy, choć w przypadku Xboksa mamy rozróżnienie na nieco słabszy układ graficzny w odmianie S i mocniejszy w odmianie X. Dodatkowo Xbox S nie dysponuje napędem optycznym, ale za to jest o około 900 zł tańszy od bardziej rozbudowanej odmiany.
W przypadku PlayStation 5 do wyboru mamy też dwie odmiany różniące się jedynie obecnością lub brakiem napędu optycznego. Cena topowego modelu jest mniej więcej na poziomie Xboksa X (około 2300 zł), zaś konsola bez napędu jest o około 500 zł tańsza.
Według wstępnych szacunków dotychczas sprzedanych zostało około 2,5 mln nowych konsoli, trudno więc jeszcze prognozować, czy odniosą duży sukces. Przedstawiciele polskiej branży gamingowej są jednak przeważnie przekonani, że Sony i Microsoft nie powinny narzekać na sprzedaż, zaś pogłoski o śmierci konsol jako popularnych urządzeń domowej rozrywki są przesadzone.

Zobacz także: Sony zyskało na pandemii, ale przewiduje całoroczny spadek

Konsole wciąż żywe

- Pamiętam rok 2013 , kiedy wychodziła poprzednia generacja konsol. Wielu ludzi wtedy wieszczyło, że to jest ostatnia generacja konsol w takim wyglądzie, że teraz to już w ogóle mobile, a sprzęt służący do domowej rozrywki, podłączony do telewizora, to przeżytek. Jak widać, nic takiego się nie wydarzyło. PlayStation 4 sprzedało się w 120 mln wersji swoich konsol, więc ta generacja poszła całkiem nieźle - stwierdził Marcin Jaśkiewicz, prezes polskiego producenta gier Simteract, podczas konferencji „Gaming na Giełdzie V: jak nowe konsole wpłyną na układ sił w świecie gier?”, zorganizowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: PlayStation 5 i Xbox X/S to okazja do budowania polskich marek

  • Ak 2020-12-05 13:25:10
    Ps5 służy do wyłudzenia od ludzi pieniędzy i wszelkiego rodzaju oszustw.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.109.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!