PARTNERZY PORTALU

Pojazdy autonomiczne zmniejszą liczbę wypadków, ale mniej niż byśmy chcieli

Pojazdy autonomiczne zmniejszą liczbę wypadków, ale mniej niż byśmy chcieli
Technologia jazdy autonomicznej poprawi bezpieczeństwo na drogach, ale mniej niż twierdzą jej zwolennicy Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/rs
  • Dodano: 07-06-2020 04:00

Technologia jazdy autonomicznej mogłaby mieć mniejsze przełożenie na bezpieczeństwo na drogach, niż twierdzą jej zwolennicy. Z nowej analizy zleconej przez amerykańskich ubezpieczycieli wynika, że auta samojezdne zmniejszyłyby liczbę wypadków w USA tylko o ok. 33 proc.

Zwolennicy samochodów autonomicznych przekonują, że zastąpienie kierowcy systemem komputerowym wykorzystującym szereg specjalnych kamer i czujników mogłoby zapobiec większości wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Powołują się przy tym na specjalistów od ruchu drogowego wskazujących, iż ok. dziewięć na dziesięć kolizji wynika z błędu ludzkiego. Odmienne wnioski przedstawił jednak Instytut Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) finansowany przez amerykańskie firmy ubezpieczeniowe.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Pojazdy autonomiczne zmniejszą liczbę wypadków, ale mniej niż byśmy chcieli

  • Nawiązując do tematu i nieco odbiegając 2020-06-08 02:22:34
    Ale tego ile trzeba by było rozmieścić nadajników telekomunikacyjnych wzdłuż drogi tudzież autostrady by takie autonomiczne pojazdy się mogły bezproblemowo poruszać wykorzystując łączność bezprzewodową to nie powiedzą, ale nie trudno się domyślić - ogrom, co kilka, kilkanaście metrów musiałyby być, a na zakrętach być może jeszcze gęściej. Odbiegając od kwestii prywatności takiego pojazdu to w grę wchodzi tak olbrzymie promieniowanie, że taka jazda( o ile zakłada się, że ktoś poruszałby się w taki sposób do pracy, siedząc w takim aucie) to istna rosyjska ruletka na tle zdrowia, przez jakiś czas niby nic, a po kilku miesiącach góra latach poważne zachorowanie na nowotwór w wyniku nieustannej i silnej ekspozycji na ogrom promieniowania. A słyszałem podobno, że duże koncerny motoryzacyjne jak Reno czy Ford planują w 2021 roku wypuścić modele samochodów z technologią 5G. Każdy powinien zrozumieć, że 5G działa na falach milimetrowych w dodatku typu skupionego, czemu takiego typu? Ano z prostej przyczyny, żeby inteligentne auto mogło się "porozumieć" i autonomicznie korzystać z drogi, którą się porusza musi "dostrzegać" nadajniki( które mogą być ulokowane np. na latarniach czy też przystankach). Fale skupione wysyłane z nadajników w kierunku auta będą napędzać je do ruchu i w czasie rzeczywistym dostarczać informacji np. o zakręcie czy o światłach ulicznych - słowem auto dostaje informacje jak zachować się na drodze tak chcąc uprościć, a to oznacza, że wystarczy choćby przeszkoda w postaci drzewa( one tłumią pole elektromagnetyczne) i sygnał ulega zerwaniu. Przy sieci 2G, 3G a nawet 4G mieliśmy typ fali rozproszonej, gdyż te generacje służyły nam kontaktowi rozmowa/sms-y( za wyjątkiem sieci 4G, która obok siebie upowszechniła smartfony i łączność wi-fi, po to byśmy w zasadzie mieli możliwość sprawdzenia social mediów, dostępu do sieci). I dlatego też w przypadku 5G mówi się, że to może być broń, bo jeżeli wiązkę promieniowania będzie można wycelować w człowieka z dokładnością do 10cm to można będzie go albo zabić albo wywołać jakieś zachowania, bo za sprawą fali milimetrowych(odpowiednio podkręcanych) będzie można wywołać u kogoś euforię a kogoś innego pogrążyć w depresji a jeszcze ktoś inny usłyszy głosy albo zobaczy coś czego nie ma. To jest technotroniczna broń, to niewyobrażalna możliwość tresury ludzi pod względem zachowania społecznego, konsumpcyjnego i wielu innych.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!