PARTNERZY PORTALU

Polacy boją się płacić za zakupy przez sieć

Polacy boją się płacić za zakupy przez sieć

18 proc. Polaków robi zakupy w sieci. 27 proc. kupujących płaci za nie kartą lub przelewem albo za pośrednictwem elektronicznego systemu płatniczego, a 63 proc. przy odbiorze towaru - wynika z raportu Obserwator Cetelem Bank 2008.

Co o tym zjawisku sądzą analitycy? - Klienci nie korzystają z płatności typu pay-by-net, bo boją się udostępniać dane o koncie lub o sobie sklepom internetowym - zauważa Michał Macierzyński, analityk portalu Bankier.pl.

To niejedyny powód, który hamuje rozwój płatności online. - Trzeba przyznać, że w Polsce szybkość rozliczeń nie jest zadowalająca - twierdzi Tomasz Jończyk, dyrektor departamentu rozliczeń Krajowej Izby Rozliczeniowej.

Koszty płacenia za zakupy w sieci także zniechęcają, bo sklepy internetowe wliczają 3-proc. koszt przyjmowania zapłaty kartą do cen towarów. Systemy rozliczeniowe także pobierają ok. 3 proc. prowizji.

Czy Polacy zmienią swoje przyzwyczajenia? - W naszym kraju rozwiną się raczej tylko płatności za pomocą przelewu. Ludzie rezygnują z usług firm tworzących alternatywne systemy rozliczeniowe, bo płacenie za ich pośrednictwem jest skomplikowane - ocenia Michał Macierzyński.

- Polski rynek e-commerce ma jednak przed sobą dobre perspektywy, bo aż 35 proc. osób poniżej 35. roku życia kupuje w sieci - mówi Łukasz Gębski z Cetelem Bank.

Według danych banków, w Polsce jest 11 mln kont internetowych. Połowa z nich jest wykorzystywana aktywnie do transakcji w sieci.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy boją się płacić za zakupy przez sieć

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.220.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!