PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy coraz chętniej kupują smartfony Huawei. Wzrost może imponować

Autor: PAP/PSZ
11-03-2019 17:13
Polacy coraz chętniej kupują smartfony Huawei. Wzrost może imponować

Smartfony Huawei są w Polsce coraz bardziej popularne.

Fot. k.nopparat / Shutterstock.com

W 2018 roku Huawei odnotował 35-proc. wzrost udziału ilościowego w polskim rynku smartfonów. Dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska Jefferson Zhang zapowiedział, że w 2019 roku marka chce być liderem na polskim rynku smartfonów, jak i laptopów.

  • Huawei zamierza pracować nad zwiększeniem rozpoznawalności marki w Polsce.
  • Jefferson Zhang uważa, że Polacy są coraz bardziej zamożni.
  • Huawei chce zostać liderem sprzedaży smartfonów i Laptopów w Polsce.
Jefferson Zhang ocenił poprzedni rok jako "świetny" i wyraził przekonanie, że firma wciąż ma duży potencjał wzrostu; planuje także znaczne zwiększenie zatrudnienia.

W 2018 r. ilościowy udział Huaweia w polskim rynku smartfonów wzrósł do 29,5 proc. z 21,8 proc. w roku poprzednim - wynika z danych instytutu GfK Polonia, zaprezentowanych 11 marca przez chińskiego producenta elektroniki. Największy wzrost firma odnotowała w ilościowym udziale w segmencie urządzeń o wartości powyżej 600 euro - z 4,2 proc. w 2017 r. do 16,5 proc. w 2018 r. Jeśli chodzi o smartfony w przedziale cenowym 300-400 euro, udział Huawei wyniósł w ubiegłym roku 41,5-proc. (30,3 proc. w 2017 r.)

Pod względem wartości udział chińskiego koncernu w polskim rynku wzrósł z 19,4 proc. w 2017 r. do 27 proc. w 2018 r., w segmencie smartfonów wycenianych na powyżej 600 euro z 3,7 proc. do 14,8 proc., a w segmencie 300-400 euro z 30,9 proc. do 41,6 proc.

Według dyrektora zarządzającego Huawei zawdzięcza "tak duży wzrost szerokiej ofercie produktów bardzo dobrych jakościowo i przystępnych cenowo". Podkreślił również, że "polscy klienci stają się coraz bardziej zamożni", co również przyczynia się do lepszych wyników marki oraz stwarza "duży potencjał wzrostu w 2019 r.".

Proszony o komentarz do opinii części ekspertów, że rynek smartfonów się kurczy, a klienci kupują nowe urządzenia rzadziej, niż oczekiwaliby tego ich producenci, Zhang odparł, że Huawei nie obawia się negatywnego wpływu tego trendu na wyniki firmy.

Szef Huawei CBG Polska zapowiedział, że w tym roku firma skupi się na smartfonach i laptopach. Jak zaznaczył, marka chce stać się w tym roku liderem w obu obszarach. Na rynek trafią w tym roku m.in. flagowe smartfony z serii P30, nowe modele z serii Y, składany Mate X, a także notebook MateBook 13. "Otrzymujemy wiele recenzji mówiących o tym, że modele laptopów mogą z powodzeniem konkurować z podobnymi produktami innych firm" - zauważył.

Jak poinformowano podczas konferencji, w związku z poszerzaniem tej części oferty Huawei planuje w tym roku dwukrotne zwiększenie zatrudnienia.

Dyrektor marketingu, komunikacji i digital Huawei CBG Polska Dorota Haller zaznaczyła, że w 2019 r. firma będzie intensywnie pracować nad rozpoznawalnością marki. "90 proc. Polaków zna markę Huawei, 78 proc. wie czym jest ta marka, a 44 proc. Polaków bierze pod uwagę zakup produktów z oferty Huawei. Zależy nam na tym, aby zwiększyć świadomość marki wśród polskich klientów i sprawić, że częściej będą brali ją pod uwagę podczas kupna elektroniki" - zapowiedziała.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • o smartfonach, informatyzacji i nie tylko 2019-03-11 20:43:16
    A ciekawe, że smartfony Huawei podobno jak nie aktywujesz opcji biometrycznej to ci o niej non stop przypomina, że niby telefon jest niezabezpieczony w pełni. Systemy biometryczne to takie coś po to by nas "przyzwyczajać" do tego, że biometria będzie stosowana na coraz szerszą skalę( ponoć banki już coś kombinują w tej sprawie). Absolutnie nie popieram tego podobnie zresztą jakiegokolwiek wymuszania na ludziach zakładania kont, pamiętania loginów i haseł, cała ta informatyzacja jest potrzebna ludziom jak rybie ręcznik, tylko po to to jest, aby nas od tego uzależniać, bo niby po co pojawiły się wi-fi i smartfony?. Byśmy byli ''mobilni'', stale w kontakcie oraz na głodzie informacji. Cwaniacki i chytry plan, podobnie teraz jest z internetem rzeczy - kolejny etap zniewalania. To całe "społeczeństwo informacyjne i te smart cities" to przepraszam, że to powiem ale pieprzone niewolnictwo. Bo czym wytłumaczyć fakt, że jak na świecie nie było mediów społecznościowych, smartfonów, wi-fi i obecnie forsowanego internetu rzeczy to ludzie o dziwo byli szczęśliwsi? Bo było więcej czasu na relacje międzyludzkie, znacznie więcej poczucia prywatności, większa bezpośredniość, czuło się energię. Byłem świadkiem rewolucji związanej z wchodzeniem na rynek smartfonów, byłem także świadkiem jak media społecznościowe szturmem podbijały miliony osób - wszystkie te zdarzenia działy się w latach 2010-2019. I powiem wprost - jest niekiedy bardzo tragicznie, niektórych ludzi te kwestie potrafią bardzo zmienić - im bardziej osoba podatna psychicznie na manipulacje tym świat social mediów pochłonie ją niemal bez granic a smartfon stanie się istnym kompanem życia zawsze i wszędzie. Nie podoba mi się, że stworzył się tak jakby świat alternatywny do tego realnego - a jest nim świat internetowy, nie tak to miało wyglądać. Owszem internet jako rozrywka, zdobycie informacji czy pomoc w pracy - to wszystko rozumiałem - tak było nawet do 2009 rok. komórki(zwykłe) także rozumiałem - służyły by zadzwonić, puścić sms-a i tyle, o żadnym przewijaniu co chwila palcem mowy wtedy nie było( w dodatku komórki były klawiszowe, z klapką, rozsuwane itp.). Pojawił się Facebook, Instagram, pojawiły się smartfony( wi-fi było także coraz bardziej za ich sprawą rozpowszechniane) i świat się zepsuł, rozleniwił, ogłupił, uzależnił i wręcz przez te trzy czynniki niemal zniewolił. I warto było tak galopować z tym cyfrowo-technologicznym barbarzyństwem? Absolutnie nie!. To wszystko skutecznie zabija całe uroki naturalności spotkań, poniszczyły się relacje w związkach, poniszczyły się tradycje oraz rodzinność, ludzie są bardziej zaganiani, zestresowani i po cholerę to tak? Kiedyś miałem taką sytuację, że rozmawiałem ze znajomą mi osobą i ta osoba co chwila zerkała na smartfona, czasem coś na nim pisała itp. I w końcu nie wytrzymałem i rzuciłem tekst w stylu "albo poświęcisz mi chwilę uwagi i porozmawiasz jak człowiek z człowiekiem albo wezmę tą komórkę i p*erdolnę nią o ścianę". Wiem, że to było ostre zachowanie ale po prostu miałem tego dość, nie będzie jakieś głupie urządzenie mobilne włazić między moje relacje, które próbuję nawiązać. Szczęście, że ta osoba to zrozumiała, bo ponoć słyszałem, że są takie przypadki, że jak komuś zwróci się uwagę o to by schował urządzenie mobilne to robi z tego takie halo i mówi ci "masz z tym jakiś problem?" albo "co cię to obchodzi?". Reakcja niemal taka jakby palaczowi zabrać papierosy, będzie poddenerwowany. Po prostu zachodzą te same zmiany w mózgu - korzystając ze smartfona doświadczamy skoku dopaminy, uwalnia się hormon szczęścia( pozornego) i kiedy ten stan w jakiś sposób zostanie nagle przerwany objawia się to nerwowością. Paradoksalnie smartfony nie miałby w sobie tego potencjału uzależniającego, mają go tylko dlatego, że posiadają te same atrybuty co komputer - dostęp do internetu, mediów społecznościowych oraz setek aplikacji( a co gorsza bardzo wiele usług oraz dokumentów ma się opierać o aplikacje - więc to kolejny dowód na poparcie mojej tezy o smartfonowym niewolnictwie). Unia Europejska także wymusza na nas wdrażanie cyfrowo-technologicznych zmian, taki program jak Polska Cyfrowa to absolutnie nie nasza inicjatywa, to projekt na którego idą nie małe pieniądze, nie nasze ale unijne w ramach tzw. cyfrowej spójności( chyba cyfrowego zniewolenia). A jak się pytasz jakąkolwiek instytucję dlaczego wprowadza taką zmianę to ci odpowie " bo jest to zgodne z zaleceniami Unii Europejskiej". No to do cholery, to w ogóle w dziedzinie cyfryzacji nie możemy sami o sobie decydować, jak UE każe to trzeba jak grzeczny chłopiec wdrażać? To idiotyczne to raz. A po drugie sami stwarzamy sobie niewolę. Internet nie może być coraz bardziej postrzegany jako "must have" zawsze i wszędzie. Nie może być takich numerów, że pozbawia się ludzi możliwości tradycyjnego załatwiania spraw zmuszając ich tylko do informatyzacji usług oraz dokumentów. To jest reżim a nie postęp. To brak prawa opcji w tym zakresie - tutaj bardzo by się takowe przydało, to byłoby w pełni demokratyczne i akceptowalne rozwiązanie dla wszystkich.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.115.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

26 774 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 168 ofert w bazie

397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.