PARTNERZY PORTALU

Polacy uważają usługi chmurowe za użyteczne

Liczba danych wrażliwych zapisywanych w chmurze stale rośnie Fot. Shutterstock

Ponad trzy czwarte (78 proc.) respondentów deklaruje znajomość usług w chmurze, a 72 proc. uważa je za użyteczne - wynika z danych IBM, które zbadało nastawienie Polaków do tego typu usług. Niewielu ankietowanych przechowywałoby w chmurze hasła dostępowe, ale zdjęcia - większosć.

  • Jak podkreślają eksperci, liczba danych wrażliwych zapisywanych w chmurze stale rośnie, a większość ankietowanych darzy usługi chmurowe zaufaniem i uważa przechowywanie danych poza swoim urządzeniem za bezpieczne.
  • 67 proc. pytanych podkreśliło, że usługi chmurowe muszą być bezpieczne, gwarantować, że przechowywane dane nie zostaną utracone (54 proc.) oraz być dostarczane przez dużą i godną zaufania firmę (42 proc.)
  • Cena nie jest czynnikiem determinującym wybór dostawcy - na pierwszym miejscu stawia ją 29 proc. respondentów.

Z badania wynika także, że blisko połowa ankietowanych (47 proc. ) pozytywnie postrzega użytkowanie chmury w sektorze publicznym, przy czym nastawienie jest najwyższe w grupie respondentów od 18. do 24. roku życia.

Tego, że dane przechowywane w chmurze mogą być w przetwarzane bez wiedzy zainteresowanych lub że uzyska do nich dostęp osoba do tego nieuprawniona obawia się odpowiednio 51 i 49 proc. pytanych.

Największe obawy budzi fakt przechowywania w chmurze haseł dostępowych - zdecydowałoby się na to tylko 14 proc. osób. Większość (61 proc.) natomiast nie ma obiekcji przed przechowywaniem w chmurze swoich zdjęć, a tylko 17 proc. nigdy by tego nie zrobiło.

Autorzy badania zaznaczają też, że anietowani uważają narzędzia dostępne w chmurze za przyjazne dla środowiska (70 proc.) i darzą je dużym zaufaniem (54 proc.).

Według Polaków najbardziej odpowiednie obszary dla zastosowań rozwiązań typu cloud to telekomunikacja (73 proc.), sektor produkcyjny (70 proc.) oraz handlowy (70 proc. ). Aż 61 proc. badanych nie widzi zastosowania dla chmury w sektorze finansowo-bankowym, a 65 proc. - w sektorze obronnym (wojsku ani i policji).

- Oceniamy, że obecnie większość firm ma w chmurze jedynie 20 procent procesów. Rozdział drugi tej transformacji to przeniesienie do chmury i optymalizacji pozostałych 80 proc. - systemów o kluczowym znaczeniu - np. łańcuchów dostaw. Do tego proste modele chmur obliczeniowym nie wystarczą - firmy będą szukać dostawców chmury hybrydowej oraz partnerów, którzy pomogą im zarządzać środowiskiem złożonym z kilku chmur od różnych dostawców - mówi Jarosław Szymczuk, Dyrektor Generalny, IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

Badanie definiujące nastawienie Polaków do usług chmurowych Cloud Survey zostało zrealizowane dla IBM przez NMS Market Research w sierpniu 2019 na reprezentatywnej grupie 500 pełnoletnich Polaków z wykształeceniem średnim i wyższym.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

  • zdrowy rozsądek zwycięży 2019-09-18 01:06:20
    "Polacy uważają usługi chmurowe za użyteczne", "Polacy chcą żyć w smart domach" i wiele innych lobbystyczno-propagandowych nagłówków. Czemu to ma służyć? Robieniu z ludzi głupich? Najwidoczniej. Czy zatem Polacy mają własny rozum i potrafią myśleć sami? Badania i analizy są robione na korzyść tych, którzy je zlecają, są więc okropnie stronnicze. I później jest tak samo jak było ze smartfonami - parę osób zaczęło używać, potem propaganda poszła, że "Polacy przekonali się do smartfonów" i można było cały rynek zalać tymi urządzeniami i równolegle jeszcze rozpropagować wi-fi, żeby ludzi gdziekolwiek i kiedykolwiek by nie byli uzależnić od możliwości penetrowania urządzenia mobilnego. W przypadku smartfonów i social mediów istotną rolę odegrali influencerzy i gwiazdy show-biznesu. Ktoś jest czyimś idolem to jasne, że muszę mieć coś co mój idol używa. Znacznie bezczelniej jest z siecią 5g i internetem rzeczy - zero ostrzeżeń na temat rażącej ingerencji w prywatność, zero ostrzeżeń na temat możliwych komplikacji zdrowotnych od nadmiaru pola elektromagnetycznego wywołanego wszelkiej maści dodatkowymi nadajnikami, przekaźnikami i całymi masztami nawet ale wychwalać ile to dobrego nam nie przyniesie to lobby jest pierwsze i zarazem tych którzy się obawiają nazywać średniowieczem, zaściankiem i zacofanymi a nawet brać za oszołomów i naśmiewać się tak jak z antyszczepionkowców( którzy mają rację). Tak jak zrobiono społeczeństwa w wała z rewolucją związaną z pojawieniem się smartfonów, wi-fi i social mediów tak samo w wała zrobią ludzi z siecią 5g i internetem rzeczy. Tyle, że wtedy odwrotu już nie będzie jak ta sieć wejdzie, bo wyprze pozostałe generacje sieci. Tu chodzi tylko i wyłącznie o to by zarabiać na danych ludzkich, wymuszać zakładanie coraz większej liczby kont online, zmuszać także na potrzeby usług do pobierania aplikacji a za skorzystanie z usługi zapłacić bezgotówkowo( promowanie tej metody płatności nad gotówką). Żyjemy w idiotycznych czasach i cholernie krótkowzrocznych jak można kosztem ludzkiego czasu, zdrowia i prywatności robić biznesy i interesy, inwestycje wszelakie? Przecież tacy ludzie to po prostu łobuzy i gnojki, którym się wydaje, że mogą wszystko. Jak można nastawiać zmiany rzekomo postępowe idące nie w kierunku rozwoju ludzkości ale w kierunku jej degradacji, rozleniwiania, ogłupiania i uzależniania. Co zyskaliśmy na smartfonach i wi-fi oraz social mediach? - właśnie to o czym mówiłem - rozleniwienie, ogłupienie i uzależnienie przy jednoczesnej utracie czasu, zdrowia i prywatności ale także nasilone podziały poglądowe - lewa i prawa strona radykalizują się, więcej zdrad i rozwodów, które lawinowo poszybowały w górę, młodzi ludzie i młodzież łatwiej wpadała i wpada w kompleksy, depresje i nawet myśli samobójcze, relacje międzyludzkie uległy drastycznemu spłyceniu - nikt nie umie ze sobą rozmawiać, tylko czatujemy, sms-ujemy non stop i żyjemy na pokaz, tylko lajkowanie, komentowanie, wstawianie zdjęć. Po co żyć w takiej sztuczności, zakłamaniu, oderwaniu od rzeczywistości? Komu to potrzebne?. Jak wam chcą wmówić, że płacenie gotówką nie jest cool, wy upierajcie się, że płacicie gotówką i macie do tego prawo, nikt wam tego zabronić nie może. Jak wam mówią, że nie żyjecie, bo nie macie konta albo ograniczacie skutecznie czas użytkowania na fejsie i insta to śmiejcie się z tych, którzy mają te badziewia i nie znają umiaru w ich użytkowaniu. Jak wam mówią, że macie zwykłą, nudną komórkę nie przejmujcie się, wy wiecie, że żyjecie, ci co żyją w smartfonowym amoku nie znają uczucia wolności. Gdy wam proponują biometrie - olewajcie to kompletnie. A na sieć 5g i internet rzeczy się wypnijcie, niech cyfrowi komuniści i technokraci, którzy mają tak barbarzyńskie i reżimowe zapędy wreszcie się przekonają, że chytry dwa razy traci, żeby ich plany spełzły na niczym. Ja czekam na artykuł pt. "Polacy myślą" i nie wątpię, że kiedyś się on pojawi.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.2.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!