Polska branża IT musi udowodnić przydatność dla biznesu

Polska branża IT musi udowodnić przydatność dla biznesu

- Polska branża IT będzie musiała, podobnie jak w krajach zachodnich, udowodnić swoją przydatność dla biznesu w czasach kryzysu - uważa Mariusz Kochański, członek zarządu Veracomp SA.

Zdaniem naszego rozmówcy, klienci będą obecnie starali się rozkładać ryzyka wdrożenia pomiędzy obie strony, na przykład w formie zamówień innych niż tradycyjny zakup: outsourcingu, usługi (SaaS - Sofware As Service), czy wynajmu. - IT będzie musiało zrozumieć biznes klienta, strategię, koszty, produkty, sposób działania sprzedaży – przekonuje Mariusz Kochański. - Wygrają ci którzy będą w tym dobrzy.

Przedstawiciel Veracom uważa, że osoby zarządzające przedsiębiorstwami przeprowadzają obecnie kalkulacje, czy zmiany popytu na rynku należy traktować jako krótkoterminowe, wymagające tylko doraźnej redukcji kosztów, czy też z uwagi na sytuację globalną, należy na nowo zdefiniować docelową pozycję firmy na rynku.

- Inwestycje w IT i telekomunikację mogą pomóc rozwiązać tę łamigłówkę, oczywiście pod warunkiem precyzyjnej definicji celów biznesowych - mówi Mariusz Kochański. - Zamiast fascynacji technologią, chłodny rachunek zysków i strat.

Nasz rozmówca wskazuje zwłaszcza na inwestycja w hurtownie danych i systemy BPM (Business Process Management), które w połączeniu z dobrą metodologią liczenia kosztów pozwalają znaleźć odpowiedź na pytanie, ile naprawdę kosztuje nas produkt oraz klient. Przy szybkim obiegu dokumentów, takie informacje mogą być prezentowane zarządowi codziennie, niemalże w czasie rzeczywistym.

Modelowym zastosowaniem IT jest redukcja kosztów, szczególnie, jeśli firma cierpi na wysokie koszty obsługi klienta, zwłaszcza takiego, który nie jest szczególnie rentowny. - Warto rozważyć samoobsługę takiego klienta, w obszarach, które nie wymagają głębokiej relacji interpersonalnej - radzi Mariusz Kochański. - Intranetowy system obsługi klienta typu B2B, czy B2C, nie wygeneruje zapewne dodatkowej sprzedaży, ale pozwoli zaoszczędzić cenny czas sprzedawców, inżynierów serwisu i księgowych. Jeśli klient preferuje kontakt z żywym człowiekiem, dobrym rozwiązaniem może być inwestycja w centrum obsługi klienta (Contact Center), wykorzystujące protokół IP. Takie Contact Center może zatrudniać ludzi z obszarów o niższych kosztach płac (ściana wschodnia) lub nawet działać w tzw. topologii rozproszonej. Wtedy możemy zatrudniać studentów w akademiku, czy gospodynie domowe pracujące z domu.


Przedstawiciel Veracomp wskazuje również, że wszystkie firmy wielooddziałowe cierpią na syndrom kadr w centrali. Jeśli centrala jest w Warszawie, wówczas koszty zatrudnionych tam specjalistów są wyższe, niż w innych rejonach Polski, natomiast jeżeli centrala jest w innym mieście, to często okazuje się, że specjaliści nie są chętni do przenosin z Warszawy. - Skutecznym rozwiązaniem może być inwestycja w system widekonferencyjne – przekonuje nasz rozmówca. - Wideokonferencje, popularne na Zachodzie od 10-ciu lat, zwłaszcza w branży finansowej, zaczynają być powszechnie używane przez wszystkie sektory. Powodem jest szybki zwrot z takiej inwestycji w ciągu niecałego jednego roku, liczony jako redukcja kosztów podróży i straconego czasu.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polska branża IT musi udowodnić przydatność dla biznesu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.51.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!