PARTNERZY PORTALU

Polska notuje bezprecedensowe wzrosty w e-commerce

Polska notuje bezprecedensowe wzrosty w e-commerce
Jesteśmy świadkami bezprecedensowego wzrostu wydatków konsumenckich w internecie, a Polska należy do najbardziej obiecujących rynków dla wschodzących liderów handlu elektronicznego Pixabay.com

Pierwsze miesiące od wybuchu pandemii większa część handlu wykorzystała na wejście w nowy dla siebie świat - internet. Czy ten trend wyhamował? Jak zachowują się ci, którzy byli już dostępni ze swoją ofertą w internecie wcześniej? Rozmawiamy z Joanną Pieńkowską-Olczak, prezes PayU.

  • Rynki szybko rozwijające się, wśród nich Polska, odnotowują bezprecedensowy wzrost wydatków konsumenckich w internecie.
  • Uroda i kosmetyki, treści cyfrowe, moda i akcesoria oraz edukacja – to kategorie zakupowe, w których upatruje się największego potencjału wzrostu w nadchodzących latach.
  • Czy wszyscy uczestnicy rynku e-commerce dojrzeli do nowej, lepszej zakupowo sytuacji?
- Polska nadal jest rynkiem rozwijającym się. To widać po bardzo dynamicznym wzroście, który notujemy. Szacuje się, że rynek e-commerce w poprzednim roku miał wartość między 85 a 100 mld zł. Był to bardzo dynamiczny wzrost. Szacuje się, że te wzrosty nadal będą dwucyfrowe - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, szefowa największego operatora płatności internetowych w Polsce.

Polska wyróżnia się w tym aspekcie na tle innych krajów regionu. Jednak w porównaniu do krajów Europy Zachodniej nadal mamy, jako klienci, co gonić – wciąż wydajemy 1,5-2 razy mniej niż nasi sąsiedzi.

- Mówi się, że w naszym regionie, w Polsce, jest bardzo duży potencjał w najbliższych latach w kategoriach uroda, moda, treści cyfrowe czy też edukacja, jeśli chodzi o e-commerce. Tu jest bardzo duży potencjał do wejścia i rozwijania swojego biznesu – uważa Pieńkowska-Olczak.

Po lockdownach. Co zmieniło otwarcie sklepów i galerii handlowych?

- Myślę, że ten częściowy powrót do „offline'u” jest nieunikniony, ponieważ to nie są tylko zakupy. To jest nasz styl bycia, życia. To jest też chęć spotkania z przyjaciółmi i znajomymi. Jednak nadal obserwujemy wysoki poziom zakupów internetowych. Nie zauważamy spadków. Dostępne informacje pokazują, że odwiedzalność galerii czy sklepów stacjonarnych jeszcze nie powróciła do poziomu sprzed pandemii - wyjaśnia prezes PayU.

Zobacz całą rozmowę z Joanną Pieńkowską-Olczak, prezes PayU, o skokowym przeobrażeniu sektora e-handlu w Polsce. Pozostała część tekstu znajduje się pod materiałem wideo.

Nie spadło także zainteresowanie firm rozwojem swoich sklepów w internecie. I choć pik z przełomu marca i kwietnia jest już raczej nie do powtórzenia, to jednak nadal sporo dzieje się w dziedzinie e-rozwiązań dla sektora handlu.

- Firmy wiedzą, że kanał e-commerce jest niezbędnym elementem prowadzenia biznesu. W tej chwili trwają wzmożone prace nad całą ścieżką zakupową klienta i optymalizacją tych procesów. Wiele sklepów pracuje nad wyjściem cross-borderowym, czyli na rynki zagraniczne. Pomagamy im w umiejscowieniu tej płatności w całym procesie tak, żeby ona nie przeszkadzała. Tak naprawdę klient nie przychodzi płacić, tylko kupić towar - przekonuje Joanna Pieńkowska-Olczak.

E-handel i e-pułapki

Szybki, skokowy rozwój e-commerce w Polsce to też realne zagrożenia. Zarówno dla klientów, jak i dla firm uczestniczących w rozwoju tego segmentu.

- Jest wiele sklepów, które nie funkcjonowały w internecie i bardzo szybko musiały przestawić się na sprzedaż w tym kanale. Dlatego warto zwrócić uwagę na aspekty bezpieczeństwa – argumentuje prezes PayU zwracając uwagę na plagę cyberprzestępstw.

Co robić, by uniknąć błędów i czego oczekują klienci?

- Na pewno ważne jest korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań czy to płatniczych, czy logistycznych, z usług firm, które wykorzystują nowoczesne technologie w tym zakresie. To jest jeden podstawowy aspekt. Drugi: musimy pamiętać, że dla klientów coraz bardziej istotna jest dbałość o środowisko. Tu firmy mają dużo do zrobienia - odpowiada.

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Polska notuje bezprecedensowe wzrosty w e-commerce

  • Jan 2021-07-22 06:31:39
    i co w tym dobrego ????? wyjaśnijcie proszę bo nie kumam
    • Skąd was biorą? 2021-07-22 09:42:01
      A gdzie napisano, że dobrego? Po prostu opisano zjawisko. Dobre to już było. Świat psieje coraz bardziej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.42.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!