E-usługi w Polsce wciąż wdrażane są wybiórczo, co często wynika z ostrożności i silnego przywiązania do papieru. O tym, z czego to wynika i jak zmienić w Polsce nastawienie do usług zdalnych pytamy przedstawicieli spółek zajmujących się e-podpisami i elektronicznym obiegiem dokumentów.
- Jeżeli chodzi o wdrażanie e-usług w postaci elektronicznego podpisu i obiegu dokumentów, Polska dość wyraźnie odstaje od reszty Europy. Zdaniem Bartosza Witkowskiego, prezesa zarządu Signius, nie z powodu zacofania technologicznego czy oporności legislacyjnej, lecz przez nadmierną ostrożność.
- W Polsce cały czas papierowa umowa jest traktowana jako gwarant bezpieczeństwa transakcyjnego, podczas gdy e-usługi oparte na rozwiązaniach chmurowych zapewniają znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa – wskazuje Tomasz Plata, współzałożyciel Autenti.
- Polskie firmy zużywają 5,5 mld kartek papieru miesięcznie. Odchodzenie od papieru w biznesie i życiu codziennym zapobiega degradacji środowiska, ale i to nie wszystkich przekonuje.