Konserwatywne podejście polskiego przemysłu do innowacji powoduje, że nie możemy osiągnąć przewagi konkurencyjnej na arenie międzynarodowej. Aby to zmienić potrzebna jest przede wszystkim edukacja rynku - twierdzi Artur Pollak, prezes zarządu APA Group.
- Zakończyliśmy już poprzednią epokę, gdzie najpierw produkowaliśmy dany towar, a dopiero potem szukaliśmy dla niego rynku zbytu. Przeszliśmy na produkcję dla gotowego klienta, co jest znamienne dla przemysłu 4.0. - wskazuje ekspert.
Podkreśla też, że wdrażanie rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w przemyśle jest w zasadzie niewidoczne, ale coraz powszechniej wykorzystywane.
- Innowacje oparte na sztucznej inteligencji w tradycyjnych sektorach nie będą spektakularne, ponieważ przemysł lubi ciągłe, stopniowe zmiany na zasadzie ewolucyjnej poprzez doskonalenie procesu - mówi Artur Pollak.
Jak zatem skutecznie wprowadzić innowacje do przemysłu?
- Musimy oswoić ludzi z zagadnieniami kluczowymi dla sztucznej inteligencji. Potrzebujemy małych zmian wdrażanych dzięki edukacji i budowania zaufania do sztucznej inteligencji - uważa.
Artur Pollak był gościem EEC Trends w Warszawie - wydarzenia, które zapowiada tematy kwietniowego Europejskiego Kongresu Gospodarczego.