Polski start-up wytycza szlaki w inteligentnej analityce

Polski start-up wytycza szlaki w inteligentnej analityce
CUX.io jest laureatem European Tech and Start-up Days w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w kategorii „Business Processes” Fot. mat. pras.

Automatyzacja UX, służąca przewidywaniu wzorców zachowań konsumentów, szturmem wdziera się do biznesu. Ma to być klucz do sukcesu w sytuacji coraz większych puli danych spływających do przedsiębiorców. Start-up CUX.io jest twórcą pierwszego w historii narzędzia do automatyzacji UX pozwalającego poznać zachowania klientów. Przewidywanie ich preferencji i wnioskowanie oparte na celach biznesowych wymaga skomplikowanej analityki, której dziś brakuje na rynku... Brakuje też niezbędnych w tej mierze kompetencji.

  • CUX.io to pierwsze na świecie narzędzie do UX Automation, wykrywające wzorce zachowań i doświadczeń użytkowników.
  • Start-up prowadzi ponad tysiąc projektów ze 102 krajów, a w portfolio ma pracę z takimi klientami, jak T-mobile, Bruce Clay Europe czy Tatuum.
  • CUX.io jest laureatem European Tech and Start-up Days w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w kategorii „Business Processes”.

CUX to platforma UX Automation, która rozpoznaje i definiuje wzorce zachowań użytkowników (Experience Metrics), przekształcając trudne do zrozumienia emocje w łatwo dostępne wskaźniki – definiuje profil swego osiągnięcia start-up.

Pomysł na biznes

Początki firmy sięgają 2016 roku, kiedy to narodził się pomysł połączenia dwóch specjalizacji twórców CUX.io – IT i badań marketingowych. Jak mówią Paulina i Kamil Walczakowie, był to okres "ultraintensywny", wypełniony wieloma zmianami w krótkim czasie.

- Mąż jest programistą z dziesięcioletnim stażem w branży IT. A ja wywodzę się z badań marketingowych - pracowałam w takich agencjach, jak Kantar, TNS, PBS. Badałam zachowania ludzi, decyzje konsumenckie, w tradycyjnym, offline'owym świecie, co nie pozwalało dokładnie poznać końcowego użytkownika. CUX powstał z połączenia tych dwóch dziedzin, gdyż nie ma tego typu narzędzia na rynku - wspomina w rozmowie z WNP.PL Paulina Walkowiak, co-founderka i CEO CUX.io.

- Zakończyłem  wtedy współpracę z jedną z berlińskich firm i wyszedłem z modelu pracy 9-17... Samodzielnie regulowany czas pchał mnie wewnętrznie w stronę rozkręcania firmy 24 godziny na dobę, ale jednocześnie pojawiło się w naszym domu dziecko... Doszły więc obowiązki rodzicielskie i dylematy, jak to pogodzić - opowiada Kamil Walkowiak, co-founder CUX.io.

Dziś CUX.io specjalizuje się w machine learningu, czyli metodzie analizy danych, która bazuje na technikach sztucznej inteligencji i polega na automatyzacji procesu tworzenia modeli analitycznych. Nowa wersja narzędzia polskiego start-upu umożliwia ograniczenie przetwarzania ogromnej puli danych i wskaźników oraz skupienie się na wnioskowaniu w kontekście konkretnego celu biznesowego.

Czas jest najdroższą walutą

Aplikacja CUX.io wysyła alerty, wskazuje miejsca frustracji klienta, prezentuje skalę potencjalnych problemów i przygotowuje dane do szybkiego znajdowania rozwiązań. Znaczącym krokiem w kierunku automatyzacji procesów projektowania User Experience pozostaje inteligentne wskazywanie ścieżek dla wybranych produktów i przewidywanie, które zachowania klientów wpłyną na wzrost sprzedaży, a które ten proces zahamują.

- Znamy bolączki współczesnych biznesów digitalowych i odpowiadamy na nie. Po roku badań i obserwacji rynku udało nam się wprowadzić nową kategorię narzędzi, jaką jest UX Automation - mówi Paulina Walkowiak, prezes CUX.io. - Czas jest najdroższą walutą, dlatego nasza aplikacja nie tylko prowadzi sporą część analizy za użytkownika, ale również wspomaga wyciąganie wniosków opartych na celach biznesowych czy wskazuje punkty frustracji użytkowników.

 

×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Polski start-up wytycza szlaki w inteligentnej analityce

  • Q 2021-11-09 09:10:47
    To Walczak czy Walkowiak panie redaktorze ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.198.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!