Pracował w mBanku, teraz wypożycza roboty

Pracował w mBanku, teraz wypożycza roboty
Robotyzacja jest szybka, prosta, nie wymaga nakładów z góry ani kompetencji IT po stronie klienta - uważa Konrad Jakubiec z Digital Teammates. Digital Teammate

Konrad Jakubiec pracował jako analityk i specjalista ds. inwestycji w mBanku. Teraz jest przekonany, że w większości zadań bankowców powinny zastąpić automaty, żeby ci pierwsi mogli zająć się tym, do czego ludzie zostali stworzeni.

  • Każdy przedsiębiorca chce robotyzacji, ale nie każdy jest gotowy na inwestycje. mBank szukał sposobu na to, by robotyzacja generowała faktyczne oszczędności.
  • Konrad Jakubiec stworzył koncepcję biznesową Digital Teammates, która nie wymaga inwestycji z góry.
  • Więcej na ten temat dowiecie się podczas Nowy Przemysł Expo 27 września w Katowicach.

Pierwszym stanowiskiem Konrada Jakubca w mBanku było stanowisko "sector analyst". Już wtedy firma myślała o tym, by zautomatyzować tak dużą część pracy bankowców, jak się tylko da. Problem polegał na tym, że koszt inwestycji związanych z robotyzacją był wyższy niż potencjalne oszczędności. Innymi słowy stworzenie współpracujących robotów było kłopotliwe nawet dla bankowej korporacji.

Dopiero w zeszłym roku mBank powołał fundusz venture capital mAccelerator, do którego zaprosił m.in. Konrada. W ramach funduszu powstał start-up Digital Teammates, w którym Konrad zajął stanowisko członka zarządu. Teraz Konrad Jakubiec tworzy i wynajmuje software'owe roboty, by ludzie mogli się zająć zadaniami wymagającymi rozumu, inteligencji i kreatywności, czyli tym, do czego zostaliśmy stworzeni.

Zobacz też: Robotyzacja zmniejszy zatrudnienie w usługach finansowych

- Nasze roboty software’owe mogą robić wszystko to, co człowiek może robić myszką i klawiaturą. Przeklejanie danych, ich wyszukiwanie i przetwarzanie, prosta komunikacja, to zadania, których jest bardzo dużo praktycznie w każdej średniej i większej firmie i nasze roboty świetnie się w nich odnajdują - mówi członek zarządu Digital Teammates Konrad Jakubiec.

- Nasz model współpracy wygląda tak, że przychodzimy do klienta i zadajemy kilka pytań o wykonywane czynności. Jeżeli rozpoznajemy miejsca, w których robot mógłby być zaprzęgnięty do pracy, przygotowujemy go, a miesięczną opłatę pobieramy dopiero, kiedy robot zacznie wykonywać realną pracę u klienta. Opłata za robota jest niższa niż wynagrodzenie pracownika. Dlatego robotyzacja jest szybka, prosta, nie wymaga nakładów z góry ani kompetencji IT po stronie klienta - wyjaśnia.

- Cyfryzacja to unowocześnienie procesów przy użyciu najnowszych dostępnych technologii. Polega ona na zastępowaniu pracy manualnej pracą automatów. Służy do tego, by zdjąć z ludzi zadania powtarzalne, często nużące i podatne na błędy, by mogli się zająć zadaniami wymagającymi rozumu, inteligencji i kreatywności, czyli byśmy mogli się zajmować tym do czego zostaliśmy stworzeni - przekonuje.

Zobacz też: Automatyzacja, jak strach, zagląda w oczy Brytyjczykom. Boją się o pracę, a Polacy nie

Na początku Konrad był głównie odpowiedzialny za inwestycje i planowanie finansowe start-upu. Obecnie poświęca się rozwojowi Digital Teammates i poza kwestiami finansowymi jest także odpowiedzialny za część operacyjną oraz za rozwój biznesu. Jako manager inwestycyjny w mAcceleratorze miał okazję budować koncepcję biznesową Digital Teammates niemalże od początku.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracował w mBanku, teraz wypożycza roboty

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.177.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!