Rynek e-commerce zanotował w ostatnim czasie dynamiczny wzrost. Odsetek osób robiących zakupy w internecie oscyluje w krajach europejskich wokół 90 proc. Jak podaje firma Statista, w 2021 roku aż 2,14 mld osób na całym świecie będzie kupować online. Globalny przychód z e-sprzedaży detalicznej w 2022 roku ma wynieść 5,4 biliony dolarów.
- W Polsce e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, ale odsetek internautów robiących e-zakupy wciąż jest niższy (83 proc.) niż europejska średnia przekraczająca 90 proc.
- Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się i największych rynków w regionie. Według PwC, w ciągu najbliższych pięciu lat wartość brutto polskiego rynku e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł.
- Polacy są jedną z najliczniejszych grup na tle innych krajów europejskich korzystających z płatności przy odbiorze, podczas gdy na Zachodzie zdecydowanie dominuje płatność kartą.