PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Producenci aut nadużywają w nazwach funkcjonalność systemów

Autor: PAP/PS
23-06-2019 14:50
Producenci aut nadużywają w nazwach funkcjonalność systemów

Niektórzy eksperci wzywają Teslę do rezygnacji z nazwy „Autopilot”, bo może być myląca dla kierowcy.

Fot. Shutterstock.

Nazwy takie jak „Tesla Autopilot” mogą mylić kierowców co do poziomu automatyzacji i bezpieczeństwa oraz sugerować, że systemy wspomagania jazdy potrafią więcej, niż w rzeczywistości – takie są konkluzje z badania przeprowadzonego przez amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).

W badaniu zapytano 2 tys. kierowców, jakie manewry i działania uważają za bezpiecznie przy włączonych systemach wspomagania jazdy, które mają podane nazwy. Z terminów usunięto nazwy marek i firm.
Blisko połowa respondentów była zdania, że przy funkcji o nazwie „Autopilot” mogą zdjąć ręce z kierownicy. Agencja Bloomberg zwraca uwagę, że z takiej terminologii korzysta m.in. Tesla. System wspomagania kierowcy koncernu Elona Muska od jego wprowadzenia w 2016 r. był powodem kilku wypadków śmiertelnych od - przypomina agencja.

„Instrukcja obsługi zapewniana przez firmę Tesla wyraźnie wskazuje, że Autopilot jest funkcją wymagającą pozostawienia rąk na kierownicy. Fakt ten nie jest dla wszystkich oczywisty” - zauważył prezes IIHS David Harkey.

Inne nazwy użyte w badaniu to m.in. „ProPilot Assist” (Nissan), „Driving Assistant Plus” (BMW), „Super Cruise” (Cadillac) czy „Traffic Jam Assist” (Audi).

„Producenci powinni zwracać uwagę na to, jakie sygnały wysyła kierowcom już sama nazwa systemu” - dodał ekspert.

Szef Tesli Elon Musk twierdzi, że jego przedsiębiorstwo jest liderem autonomicznej jazdy, tj. dziedziny, którą menedżer podczas majowego spotkania dla inwestorów określił jako wysoce lukratywną i „transformatywną" dla rynku samochodowego - podkreślił Bloomberg.

Patrz też: Tesla oczyszczona ws. śmiertelnego wypadku w USA

Agencja ta wskazała, że dzień przed wystąpieniem Muska przed inwestorami posiadacz sedana Tesla Model 3 zginął w wyniku zderzenia z półciężarówką, do którego doszło przy włączonym systemie Autopilot. Dochodzenie w tej sprawie wykazało, że kierowca nie trzymał rąk na kierownicy przez przynajmniej osiem sekund przed uderzeniem.

Patrz też: Tesla pozwana za wypadek samochodu z autopilotem

Serwis Consumer Reports wezwał Teslę do rezygnacji z nazwy „Autopilot” po podobnym wypadku na Florydzie, który miał miejsce już trzy lata wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.24.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

27 414 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

102 532 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 217 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.