PARTNERZY PORTALU

PTC machnie ręką na Heyah?

Jest coraz więcej powodów, dla których rynek spekuluje, że Polska Telefonia Cyfrowa może ostatecznie sprzedać markę Heyah.

- Heyah działa na odrębnej platformie technologicznej, a nasi ludzie konkurują z zespołem Tak Taka (zarówno Heyah, jak i Tak Tak to marki pre-paid należące do PTC - przyp. red.) - mówił "Parkietowi" Wojciech Kliniewski, dyrektor zarządzający Heyah. Była to część odpowiedzi na pytanie "Parkietu", dlaczego, wyjaśniając ostrożne podejście do obecności Heyah w segmencie klientów kontraktowych, traktuje projekt jak oddzielną firmę, a nie część PTC.

Kliniewski zapewniał, że Heyah jest rentowna. I o tę rentowność dba.

W ubiegłym tygodniu Polkomtel wprowadził na rynek markę w segmencie pre-paid, która ma konkurować z Heyah o młodych użytkowników. Chce zdobyć 0,5-0,6 mln klientów do końca roku.

- To kolejna propozycja, którą zweryfikuje rynek. Na tę chwilę nie widzimy powodów do zmiany naszych planów marketingowych. Przecież właśnie przedstawiliśmy nową ofertę - komentował Kliniewski.

W ciągu ostatnich dwóch lat Klaus Hartmann, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej, powtarzał, że spółka stawia na lojalnych, przynoszących wysokie ARPU (średni przychód na użytkownika) klientów kontraktowych.

W I kwartale tego roku operator odłączył więcej nieaktywnych klientów z telefonami na kartę, niż przyłączył.

Deutsche Telekom, udziałowiec Polskiej Telefonii Cyfrowej (w ostatni piątek poinformował o dwóch wygranych procesach z Vivendi, który także uważa się za większościowego właściciela PTC), nie prowadzi w żadnym kraju polityki wielu marek. Polska jest pod tym względem wyjątkiem. Do rebrandingu sieci PTC na T-Mobile nie doszło jeszcze tylko dlatego, że trwa spór właścicielski o spółkę.

"Heyah jest szykowana do sprzedaży" - mówił "Parkietowi" (i nie tylko nam) informator kilka lat temu. "Ma trafić do grupy Polsatu" - twierdził, gdy Zygmunt Solorz-Żak, właściciel telewizyjnej grupy, przejął kontrolę nad PTC. Nic takiego wówczas się nie stało. W 2006 roku Cyfrowy Polsat podpisał za to umowę o tzw. roamingu krajowym z PTC i zamierza wprowadzić na rynek markę Halo Polsat.

Czy Cyfrowy Polsat rozważa wejście na rynek komórkowy w inny sposób niż poprzez rozwój organiczny? - Obecnie nie mamy takich planów. Naszym priorytetem jest rozwój usług własnych - płatnej telewizji i operatora wirtualnej sieci telefonii komórkowej - odpowiedział Dominik Libicki, prezes satelitarnej platformy.

Sposób działania Heyah, jej odmienność i opozycja, w jakiej stoi wobec jednolitego wizerunku właściciela, powoduje, że spekulacje na temat jej ewentualnej sprzedaży ostatnio wróciły. - Z całą pewnością nie mamy planu sprzedawać Heyah - zapewnił dobitnie Zbigniew Lazar, szef biura prasowego PTC.





Mobilking i rodzina?

- Nie wykluczamy prowadzenia wielu marek telefonii komórkowej. Na razie nie mamy w planach kolejnej, ale jeśli ktoś przyjdzie do nas z ciekawą propozycją, to ją rozważymy - powiedział nam za to Tomasz Rudnicki, dyrektor zarządzający Entertainment Mobile Company, operatora marki Mobilking. Mobilking działa na podstawie umowy z PTC i korzysta z jej infrastruktury. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, polityka cen detalicznych Mobilkinga zależy od zapisów umowy z PTC. Oznacza to, że PTC zadbała, aby wirtualni operatorzy nie mogli z nią konkurować, bez jej wiedzy.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PTC machnie ręką na Heyah?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!