PARTNERZY PORTALU

PZU zatrudnia sztuczną inteligencję do obsługi szkód komunikacyjnych

PZU zatrudnia sztuczną inteligencję do obsługi szkód komunikacyjnych
Algorytmy nowego systemu PZU przetwarzają m.in. zdjęcia uszkodzonych samochodów. Fot. mat. pras.

PZU z powodzeniem zakończyło pilotażowy projekt wykorzystania sztucznej inteligencji w obsłudze szkód komunikacyjnych. Nowa technologia będzie wspierać pracowników i ekspertów ubezpieczyciela, co ma przyczynić się do skrócenia czasu obsługi zgłoszenia.

  • Dzięki uczeniu maszynowemu i automatycznej analizie obrazów nowy system jest w stanie znacząco odciążyć pracowników PZU przy obsłudze zgłaszanych szkód.
  • Ubezpieczyciel twierdzi, że proces weryfikacji dokumentacji technicznej może zostać usprawniony nawet 10-krotnie.
  • Grupa PZU poszukuje wśród start-upów partnerów do współpracy w obszarach obejmujących wykorzystanie dużych zbiorów danych, cyfryzację procesów oraz nowych interakcji z klientami.
  • Tematyce sztucznej inteligencji będzie poświęcona dyskusja "Uwaga, sztuczna inteligencja", która 15 maja 2019 roku zostanie zorganizowana w ramach European Start-up Days oraz XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Pilotażowa faza projektu wykorzystania sztucznej inteligencji (AI - ang. artificial intelligence) polegała na przetestowaniu i wdrożeniu uczenia maszynowego (machine learning) oraz automatycznej analizy obrazów (computer vision) w czasie rzeczywistym w procesie obsługi szkody komunikacyjnej.

Analizie poddano kosztorysy oraz dokumentację zdjęciową z ponad 20 tys. szkód komunikacyjnych. Dzięki temu algorytmy sztucznej inteligencji wdrożone przez PZU są obecnie w stanie nie tylko samodzielnie dokonać analizy zdjęć dokumentujących szkodę, ale również nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia oraz zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół.

Jak deklaruje ubezpieczyciel, sztuczna inteligencja potrzebuje zaledwie 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej. Ponadto zastosowane rozwiązanie ma pozwolić na wyselekcjonowanie 90 proc. dokumentacji, która spełnia wymagania niezbędne do zachowania wysokiej jakości obsługi szkody w PZU. Pozostałych 10 proc. dokumentacji wymagającej dodatkowej ekspertyzy, sztuczna inteligencja ma kierować do analizy wykonywanej bezpośrednio przez pracowników firmy.

Zakończenie pozytywnym wynikiem pilotażu i wdrożenie nowej technologii ma pozwolić na 10-krotne usprawnienie procesu weryfikacji dokumentacji technicznej oraz ograniczyć czas potrzebny na obsługę zgłoszenia.

Start-upy potrzebne od zaraz

- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w likwidacji szkód komunikacyjnych jest jednym z innowacyjnych projektów, jakie obecnie prowadzimy. W ramach Grupy PZU funkcjonuje Laboratorium Innowacji, którego celem jest wdrażanie nowoczesnych technologii w naszych spółkach. Sztuczna inteligencja, big data oraz rozwiązania mobilne to innowacje, które będą kształtować branżę ubezpieczeniową w najbliższej przyszłości - wyjaśnia Marek Baran, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w PZU.

Ubezpieczyciel poinformował, że w prace nad systemem był zangażowany jeden z europejskich start-upów.

Grupa PZU deklaruje, że jest zainteresowana współpracą i poszukuje start-upów oferujących rozwiązania z trzech obszarów obejmujących wykorzystanie dużych zbiorów danych, cyfryzację procesów oraz nowych interakcji z klientami. 

Przypomnijmy, że PZU jest też partnerem drugiej edycji akceleratora strat-upów RBL_START, uruchomionego przez Alior Bank. Ma on posłużyć m.in. do poszukiwania rozwiązań umożliwiających pozyskiwanie danych z różnych źródeł oraz ich zaawansowaną analizę. Na zakwalifikowanych czeka m.in. rozbudowany program mentoringowy, szansa na finansowanie i możliwość wdrożenia swoich rozwiązań w Alior Banku lub PZU.
×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: PZU zatrudnia sztuczną inteligencję do obsługi szkód komunikacyjnych

  • Luka 2019-03-28 06:58:22
    PZU to banda złodziei. Wystawiają polise na auto którego nie ma, a potem nasyłają komornika. Na pisma nie odpowiadają, a konsultanci na infolinii twierdzą żeby się nie przejmować bo to widocznie błąd.
  • Luz 2019-03-27 21:01:24
    Do odrzucenia roszczenia nie jest potrzebna zbyt duża inteligencja - obojętnie sztuczna czy nie....
  • udziwnianie i tyle 2019-03-27 16:15:39
    bo własnej inteligencji już nie mają czy jak?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!