Ratajczak o programie Horyzont Europa: jeśli firma chce wejść na rynek europejski, powinna starać się o takie granty

Jeśli firma buduje swoją strategię, chce wejść na rynek europejski czy nawet światowy, wydaje się niezbędne, aby starać się o takie granty – powiedziała PAP Agnieszka Ratajczak z NCBR, omawiając program Horyzont Europa.

Udostępniamy nagranie wideo:

https://wideo.pap.pl/videos/61872/

"Horyzont Europa to nowy program ramowy Unii Europejskiej, wspierający badania i innowacje. W tej perspektywie finansowej, czyli do końca 2027 r. - z rekordowym budżetem ponad 95 mld euro" - powiedziała w rozmowie z PAP dyrektorka Biura Współpracy Międzynarodowej w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju Agnieszka Ratajczak.

Wyjaśniła, że Komisja Europejska cyklicznie ogłasza w programie konkursy i oferuje różnego typu instrumenty wsparcia zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla jednostek naukowych "ale także innych instytucji z ekosystemu innowacji".

Jak wskazała, obecnie zamykane są pierwsze konkursy, które ogłoszone zostały wiosną. Konkursy są różnego typu: przedsiębiorstwa i jednostki naukowe mogą w nich aplikować o granty w ramach konsorcjów międzynarodowych (w ramach sześciu klastrów tematycznych), są też specjalne instrumenty dla startupów czy dla małych i średnich przedsiębiorstw, związane z wprowadzeniem na rynek nowego produktu lub technologii.

"MŚP może uzyskać - poprzez specjalny fundusz inwestycyjny grant do wysokości 15 mln euro po to, aby wejść na rynek z nową technologią, produktem czy usługą" - wyjaśniła Ratajczak.

Dodała, że jest także możliwość uzyskania wsparcia w zakresie doradztwa biznesowego, przygotowania biznesplanu, pozyskania inwestorów i partnerów do projektu. Przygotowano także specjalne granty dla kobiet innowatorek.

Wskazała, że można też uzyskać granty na prowadzenie badań na dużej europejskiej infrastrukturze badawczej.

"Jeśli przedsiębiorstwo ma taką potrzebę, może wysłać swojego pracownika, aby przeprowadził projekt czy wykonał badania na superkomputerach o dużej mocy przeliczeniowej, na samolotach badawczych, na bardzo dużych bazach danych, bardzo skomplikowanych urządzeniach, które są zarządzane przez organizacje europejskie" - powiedziała przedstawicielka NCBR.

Dodała, że organizowane są szkolenia i spotkania informacyjne prowadzone przez Krajowy Punkt Kontaktowy. Jesienią odbywa się "szeroko zakrojona akcja promocyjno-informacyjno-szkoleniowa" skierowana do firm. Na szkolenia w formule on-line można zapisać się przez stronę internetową.

Jak zaznaczyła, udział w programie to przede wszystkim możliwość nawiązania kontaktów międzynarodowych.

"Jeśli firma buduje swoją strategię, chce wejść na rynek europejski czy nawet na rynek światowy, wydaje się niezbędne aby starać się o takie granty i spróbować swoich sił, nawiązywać kontakty, dzielić się wiedzą, doświadczeniem" - mówiła Ratajczak.

Zaznaczyła, że dla polskich przedsiębiorstw program jest "doskonały na wielu polach", aby poprawić efekty działalności i wystartować z innowacjami na rynku europejskim czy światowym.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ratajczak o programie Horyzont Europa: jeśli firma chce wejść na rynek europejski, powinna starać się o takie granty

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.51.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!