Reklama targetowana: nowe przepisy uderzą w małe przedsiębiorstwa

Reklama targetowana: nowe przepisy uderzą w małe przedsiębiorstwa
Projekt drastycznie zmieni handel elektroniczny na niekorzyść małych firm. Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: bad
  • Dodano: 26-08-2021 11:40

Connected Commerce Council (3C - Rada ds. Handlu w Sieci) - globalna organizacja, której członkami jest ponad 1800 europejskich małych przedsiębiorstw - skrytykowała posłów do Parlamentu Europejskiego z grupy politycznej Zielonych/EFA za zaproponowanie poprawki do projektu Aktu o rynkach cyfrowych (DMA), która zakazywałaby tzw. reklamy targetowanej.

  • Propozycja rozporządzenia DMA została przedstawiona przez Komisję Europejską na początku tego roku.
  • Jej celem jest promowanie konkurencji poprzez ograniczanie siły rynkowej wiodących platform cyfrowych, takich jak Amazon, Apple, Facebook i Google, z możliwością wymuszenia ich podziału na mniejsze przedsiębiorstwa.
  • Organizacja Connected Commerce Council skrytykowała już publicznie projekt DMA.
Zdaniem organizacji projekt drastycznie zmieni handel elektroniczny na niekorzyść małych firm, a sytuacja ulegnie dalszemu pogorszeniu, jeśli w życie wejdzie zaproponowana przez posłów poprawka nr 606, ponieważ zakaże ona platformom cyfrowym oferowania reklam targetowanych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Reklama targetowana: nowe przepisy uderzą w małe przedsiębiorstwa

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.223.3.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!