Rośnie udział internetu w sprzedaży detalicznej

Rośnie udział internetu w sprzedaży detalicznej
E-commerce szybko rozwija się w trakcie pandemii Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/PSZ
  • Dodano: 22-04-2021 10:30

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wzrósł w marcu w Polsce do 9,5 proc. z 8,6 proc. w lutym - podał GUS.

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w marcu w porównaniu z lutym 2021 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących o 28,8 proc.

Według GUS, wzrost udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w większości grup, przy czym znaczny wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy "tekstylia, odzież, obuwie" (z 23,8 proc. przed miesiącem do 32,0 proc.), a także podmioty z grup "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (odpowiednio z 22,8 proc. do 26,4 proc.) oraz "meble, rtv, agd" (z 15,9 proc. do 18,9 proc.).

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Rośnie udział internetu w sprzedaży detalicznej

  • klasyczny, tradycyjny handel i tak ma bez porównania więcej zalet od tego online 2021-04-22 18:12:09
    Wystarczy pootwierać wszystkie sklepy i galerie handlowe i momentalnie już w ciągu jednego miesiąca udział Internetu w sprzedaży detalicznej mocno spadnie, a czemu? bo ludzie mają przyjemność w tym aby zobaczyć produkt na własne oczy, przetestować coś, dotknąć, przymierzyć, poczuć/powąchać, posmakować itp. itd.,( tak było i jest na świecie od długich dekad, tradycyjny handel wszystkie te czynności wymienione umożliwia, Internet nie, poza tym jest ryzyko kupienia kota w worku, ryzyko oszustwa, produkt może być niezgodny z opisem, nie zawsze sklepy internetowe przyjmują zwroty, nieuczciwe praktyki rynkowe czasem się pojawiają - zawyżanie lub zaniżanie cen towarów w sieci, jedyne zaś plusy w handlu online to fakt, że nie trzeba ruszać tyłka z kanapy, a za zakupy można płacić jak komu pasuje - z góry przelewem, choć to ryzykowne, przy odbiorze gotówką lub kartą albo poprzez odbiór osobisty zamówionego towaru w siedzibie sklepu i tam zapłacenie jak wygodnie, są jeszcze paczkomaty,) poza tym wiele ludzi zwyczajnie lubi robić zakupy w sposób tradycyjny. Najlepsza opcja jest taka aby handel detaliczny tradycyjny funkcjonował jak dotychczas a obok niego niech sobie był handel cyfrowy, który nie powinien przeżerać tego pierwszego - tradycyjnego.
  • Tomek 2021-04-22 17:54:33
    Internet to nazwa własna i pisze się dużą literą.
  • Robi 2021-04-22 11:29:39
    Wiadomo, że rośnie skoro tradycyjny zamknięty przez cały marzec

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.111.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!